امروز: دوشنبه 29 آبان 1396
-------------------------- تبلیغات

کد خبر: 3470
تاریخ انتشار: 12:53 ب.ظ - سه شنبه 1393/09/11
چاپ این پست
سگ امام حسین

به گزارش فتن ، افراط‌ها و تفریط‌هایی که در عزاداری برای اهل بیت علیه السلام و به ویژه امام حسین(ع) در سال‌های اخیر صورت گرفته باعث سوء استفاده از اصل عزاداری و آیین‌های به حق شیعیان شده است و در همین راستا بارها درباره این گونه رفتارها توسط مقام معظم رهبری و دیگر علما هشدار […]

به گزارش فتن ، افراط‌ها و تفریط‌هایی که در عزاداری برای اهل بیت علیه السلام و به ویژه امام حسین(ع) در سال‌های اخیر صورت گرفته باعث سوء استفاده از اصل عزاداری و آیین‌های به حق شیعیان شده است و در همین راستا بارها درباره این گونه رفتارها توسط مقام معظم رهبری و دیگر علما هشدار داده شده است.

مسائلی

حجت الاسلام و المسلمین مهدی مسائلی نویسنده کتاب «لعن‌های نامقدس» و از فعالان فرهنگی در سلسله یادداشت‌هایی به بررسی این افراط و تفریط و پاسخ به سوالات رایج پرداخته که این یادداشت‌ها به تدریج منتشر می‌شود:

چرا ما سگ امام حسین- علیه السلام- نیستیم!؟

همه می‌دانیم که ولایت حقیقی و انحصاری از آن خداست و از غیر خدا کاری ساخته نیست؛ آن گونه که قرآن کریم با یادآوری این معنا می‏‌فرماید: «فَاللَّهُ هُوَ الْوَلِی[1]؛ یعنی: ولایت منحصراً از آن خداوند است»، و همچنین در آیه‌ای دیگر می‏فرماید: «وَ ما لَکُمْ مِنْ دُونِ اللَّهِ مِنْ وَلِیٍّ وَ لا نَصِیر[2]؛ یعنی: برای انسان ولی و یاوری جز خدا نخواهد بود.»

از همین رو هنگامی سخن از ولایت پیامبر و اهل‌بیت- صلوات الله علیهم اجمعین- به میان می‌آید در واقع این ولایت برگرفته از همان ولایت الهی بوده و جدای از آن نیست. پس اهل‌بیت- علیهم‌السلام- برای ما هیچ‌گاه هدف و مقصود نهایی نبوده و نیستند. محبت و عشق ما به آن بزرگواران نیز به خاطر ولایت الهی است که در وجود آنها تبلور یافته است. همچنین از آن جهت تبعیت و اطلاعت ایشان بر ما واجب است که  آنها ما را به ولایت و اطاعت از خداوند رهنمون می‌سازند. در این راستا باید ابراز محبت و اطاعت ما از اهل‌بیت- علیهم‌السلام- نیز به گونه‌ای باشد که دیگران گمان نکنند که شیعه، ائمه خود را هدف و مقصود نهایی می‌داند و برای آن بزرگواران محبت و ولایتی مستقل از ولایت خداوند قائل است. البته این معنا در ذهن بیشتر شیعیان متمرکز بوده و همه به آن اعتقاد دارند، اما گاهی رفتارها و سخنان بعضی از شیعیان ناآگاه خلاف آن را به دیگران القاء می‌کند.

پس هنگامی که بزرگان دین می‌گویند:«سینه خیز به سمت حرم نروید، نگویید سگ حسین هستم، به حالت سجده آستانه قبور ائمه را نبوسید، و… » همه این نهی‌ها به خاطر آن است که نباید به گونه‌ای نشان داد که اهل‌بیت- علیهم‌السلام- هدف و مقصود نهایی هستند، بلکه خضوع و خشوع کامل را باید به خداوند متعال نشان داد و از منشأ و انگیزه محبت به اهل‌بیت- علیهم‌السلام- منحرف نشویم.

البته این سخن بارها توسط اهل‌بیت- علیهم‌السلام- به شیعیان تذکر داده شده است چنانچه هنگامی عبدالسلامِ هَرَوِی‏ خدمت امام رضا علیه‌السلام عرض می‌نماید که نزد مردم  شایع کرده‏‌اند که شما ادّعا می‌کنید مردم بنده زر خرید ما هستند! آن حضرت در پاسخ فرمودند: «خداوندا! اى کسى که آسمان‌ها و زمین را آفریده‏اى و به ناپیدا و پیدا آگاهى، تو شاهدى که من چنین مطلبى را هرگز نگفته‌‏ام، و از احدى از پدرانم- علیهم‌السّلام- نشنیده‌‏ام که چنین کلامى گفته باشند، بار الها! تو خود می‌دانى که از این مردم چه ستم‌هایى به ما وارد شده است، و اینکه این افترا هم از ستم‌هاى ایشان ست که درباره ما روا داشته‌‏اند.»

سگ امام حسین

سگ امام حسین

**اطاعت از اهل بیت به چه دلیلی است؟

جالب  این جاست آن حضرت پس از این سخن، استدلالی در رد این شایعه بیان نموده و سپس بر این نکته تأکید فرمودند که اطاعت از اهل‌بیت- علیهم السلام- به خاطر ولایتی است خداوند به ایشان داده است، ایشان دراین‌باره می فرمایند: «اى عبدالسّلام آیا تو منکرى آنچه را خداوند تعالى از ولایت و امامت ما بر تو و دیگران واجب فرموده است چنان که دیگران منکرند؟» گفتم: «پناه به خدا، هرگز! بلکه من به ولایت و امامت شما اقرار دارم.»(شیخ صدوق، عیون أخبار الرضا علیه السلام، ترجمه غفارى و مستفید، ج‏2، ص431)

همین معنا را امام رضا- علیه‌السلام- صریحا در روایتی دیگر متذکر می‌شوند، چنانچه محمد بن زید طبرى می‌گوید: من در خراسان بالاى سر امام رضا علیه‌السلام ایستاده به خدمت بودم و جمعى از بنى هاشم که اسحاق بن موسى همراه آنها بود، شرفیاب حضور او بودند. آن حضرت فرمود: «اى اسحاق به من خبر رسیده که مردم مى‏‌گویند: ما عقیده داریم که همه مردم بنده‌‏هاى ما هستند، نه، سوگند بدان خویشى و قرابتى که با رسول خدا- صلی الله علیه و آله- دارم، من هرگز چنین چیزى نگفتم، و از پدران خود هم نشنیدم و به من نرسیده است که یکى از نیاکان من چنین گفته باشد، ولى من مى‌گویم که مردم مطیع ما هستند در اینکه اطاعت و پیروی ما از سوی خداوند بر آنها واجب است و در دیانت و معارف الهی به ما وابسته‌‏اند، این مطلب را باید حاضران به غائبان برسانند.»(شیخ کلینی، اصول کافی، چاپ دارالحدیث، ج‏1، ص459.)

**شیعیانی که دینشان به اندازه بال مگسی ارزش ندارد

متأسفانه امروز غلفت عده‌ای از شیعیان از حقیقت ولایت اهل بیت- علیهم‌السلام- و غرض ورزی عده‌ای دیگر، موجب شده است تا علما و بزرگان شیعه نتوانند آنها را به صورت صریح از سخنان و رفتارهایی این‌گونه باز دارند.

نزد شاگردان آیت الله بروجردی معروف و مشهور است که این مرجع بزرگ جهان تشیع نهی شدید و خاصی از عتبه‌بوسی قبور ائمه شیعه- علیهم السلام-  داشتند و با این استدلال که این کار نوعی سجده است و سجده برای غیر خداوند جایز نیست، انجام این کار را انحراف از اصل و اساس محبت و ولایت به اهل بیت- علیهم السلام- می‌دانستند.

کاری به اختلاف سخن علما در این‌باره نداریم، زیرا امروز شاهد آن هستیم که عده‌ای قلاده بر گردن می آویزند، صدای سگ در می‌آورند، سینه‌خیز بین‌الحرمین را طی می‌کنند، صورت بر زمین می‌کشند، به سمت حرم ائمه شیعه- علیهم‌السلام- نماز می‌خوانند، کلمات کفر بر زبان جاری می‌کنند، و…؛ و هیچ کس حق و جرأت اعتراض به آنها را ندارد، چون اعتراض به این اعمال ناشایست و موهن از دیدگاه بعضی به منزله‌ی زیر سؤال بردن ولایت و محبت اهل بیت- علیهم‌السلام- است و خروج از دین!

اینجاست که امام زمان- علیه السلام- در توقیعی خطاب به محمد بن علی بن هلال کَرْخی‏، با اشاره به اعمال و گفته‌های ناشایست بعضی از شیعیان درباره اهل بیت- علیهم‌السلام- می‌فرمایند: «یَا مُحَمَّدَ بْنَ عَلِیٍّ قَدْ آذَانَا جُهَلَاءُ الشِّیعَةِ وَ حُمَقَاؤُهُمْ وَ مَنْ دِینُهُ جَنَاحُ الْبَعُوضَةِ أَرْجَحُ مِنْه‏؛ اى محمّد بن علىّ، افرادى احمق و جاهل از شیعیان و گروهى که مذهبشان به اندازه بال مگسى ارزش ندارد خاطرم را آزرده‌‏اند!» (شیخ طبرسی، الإحتجاج على أهل اللجاج، ج‏2، ص 474)

.

.

.

تشیع انگلیسی - کلیک کنید!

سرباز خامنه ای در تاریخ 11ام ، آذر 1393:

http://s5.picofile.com/file/8154802892/amirreza_seifi_shabe9_moharam93.mp3.html
توروخدا نگاه کنید چه جوری وارد هیئت ها شدن
مداحه داره رپ می خونه تو شمال تهران
هیچکسی هم بهش گیر نمیده

عاشق در تاریخ 12ام ، آذر 1393:

هیئت مجانین الحسین شمال تهران واقعا مشکوکه
هرچی از دهنشون در اومد به دکتر رحیم پور ازغدی تو اینستاگرامشون دادند
instagram.com/majanin69 واقعا مشکوکند

ناشناس در تاریخ 12ام ، آذر 1393:

لعنت بر ان کس که در هر لباسی به این دستگاه ضربه میزند
اقا میخوای رپ بخونی اینجا جاش نیست
گاهی واقعا بین عقل انسان و گوسفند نمیشه تفاوتی قادل شر

gb در تاریخ 11ام ، آذر 1393:

شما از علما بیشتر می فهمید؟؟
این شعر آیت الله العظمی وحید خراسانی:
وحیدم من اگر در جرم و تقصیر
سگی بودم شدم در کوی تو پیر
بر آن خانی که یک عالم نشسته
سگی هم در کنارش پا شکسته
تو که قاتل به خان خود بخوانی
نپندارم که این سگ را برانی

سردبیر در تاریخ 11ام ، آذر 1393:

تعبیر سگ و الفاظی مشابه با آن هنگامی به صورت استعاره و مجاز در شعر به کار می‌رود با کاربرد آن در جملات عادی دیگر متفاوت است، مثلا شما حتی در اشعار علما تعبیر شراب و مستی و می و خماری و… را بسیار می‌ بینید اما آیا آنها در کلمات معمولی خویش نیز از این تعبیرها استفاده می‌کنند.

حافظ در تاریخ 11ام ، آذر 1393:

وقتی می گوییم سگ امام حسین هستیم منظور این نیست که یک حیوان چهارپا هستیم، بلکه منظور این است که در وفاداری نسبت به ارباب خود همانند سگ هستیم و این چیزی است که بسیاری از علما و مراجع بیان کرده اند.. وقتی می گوییم امام علی اسد الله است به ذهن کسی خدای نکرده نمی آید که ایشان شیر باشند بلکه همه می فهمند که منظور شجاعت شیر است و در مورد کلمه سگ هم همین طور است.

سردبیر در تاریخ 11ام ، آذر 1393:

1. در سخنان علما چنین تعبیراتی وجود ندارد و صرف ادعای شماست.
2.کسانی که می گویند سگ حسین هستیم منظورشان پستی و لئامت سگ است نه اعلام وفاداری. این خود را واقعا یک سگ فرض می کنند و از همین رو گاهی صدای سگ را هم در می‌آورند و قلاده به گردن می آویزند.
3. برفرض اینکه مقصود اعلام وفاداری باشد، در نگاه مردم اعلام سگ حسین بودن صورت صحیحی ندارد چنانچه مثالی که از روایات درباره عبد بودن مردم برای ائمه بیان شد این گونه بود.

امید در تاریخ 12ام ، آذر 1393:

چون شما لیاقت ندارین سگ امام حسین باشین..انا کلب الحسین….تایید کن

اي روزگار!!! در تاریخ 13ام ، آذر 1393:

يعني الآن تو وامثالت دراعلي درجات لياقت سيرميكنين ديگه؟!!!

جاداره واقعا ازته دل فرياد بزنيم:

اي غريب حسين!!!!!!!!!!!!

دوست در تاریخ 23ام ، دی 1393:

اسب حیوان نجیبی است میخوای اسب امام حسین (ع) باش یعنی در برابر ایشان خیلی نجیبی.

من در تاریخ 11ام ، آذر 1393:

داستان چیه که هرکس میخواد از هر انحرافی دفاع کنه از آقای وحید مایه میذاره؟ اصلا بر فرض محال که نظر آقای وحید هم صحیح نباشه مگه ایشون ملاک و معیار اسلام وتشیع هست ؟ اصلا خود ایشان هم با وجود نایب امام زمان عج ادعایی ندارند بعضی ها کاسه داغتر از آش شدن

امید در تاریخ 12ام ، آذر 1393:

انا کلب الحسین…دلیل اینکه شما سگا امام حسین نیستین اینه که لیاقت ندارین…سانسور نکن

اي روزگار!!! در تاریخ 13ام ، آذر 1393:

بيا….

فتن جان برا كي ياسين ميخوني؟!!!!!!!

فرشاد در تاریخ 13ام ، آذر 1393:

داداش امام حسین علیه السلام سگ و گربه و خر و گاو میخواد چیکار مگه میخوا باغ وحش افتتاح کنه،امام حسین یار میخواد یار یار یار
لبیک یا حسین

اي روزگار!!! در تاریخ 13ام ، آذر 1393:

احسنت برشمابرادربافهم…

بسيارزيبابود…جزاكم الله خيرا

محسن در تاریخ 16ام ، آذر 1393:

فرشاد جان
چیکارش داری بچه رو ؟؟ بذار سگ باشه !!!
عمو امید تو هم سگ باش کسی کاریت نداره فقط دو روز دیگه چارتا مداح هوس کردن خرس امام حسین باشن نگی من می خوام خرس باشم !!!

محسن در تاریخ 18ام ، آذر 1393:

البته قصد جسارت نداشتم
اگر باعث ناراحتی شدم شرمنده
اما قصدم این بود حرف از روی منطق باشه
از مدیریت سایت هم درخواست می کنم اگر مطلب بنده سبب جسارت و ناراحتی شده حذفش کنن

میثم در تاریخ 16ام ، دی 1393:

انا کلب الحسین!
اخوی
برو ببین از چه دیدگاههی داری طرفداری میکنی
بببین رهبرت چی میگه
ببین این شیرازی ها چه کردند که مورد تایید دشمن اند
بخود بیایید

چرا اینهمه شبکه ماهواره ای ایشان را کسی سانسور نمیکند در خارج کشور
احمق نشان دادن شیعیان!!!!
اینست وظایف این آقا

مسعود در تاریخ 13ام ، آذر 1393:

سلام
امام حسین (ع) در روز عاشورا انسان میخواستند نه سگ
همانطوری که الان انسان می خواهد
نه سگ

اي روزگار!!! در تاریخ 13ام ، آذر 1393:

افسوس كه بعضيا هنوز نفهميدن!!!!!!!

خشكه مقدس هاي احمق!!

اين تيپ جماعت آزار دهنده قلب اوليا خدابودند!!!!

سیدایمان حسینی نژاد در تاریخ 21ام ، آذر 1393:

من میگم آرزوم اینکه سگ امام حسین ع بشم.. چون سگ به صاحبش خیانت نمیکنه.. ولی متاسفانه تو این بازار تزویر، سگ گفتن یه راهکار شده برای سودجویی یه سری منافق و ضد انقلاب..

مدافع ولایت در تاریخ 24ام ، آذر 1393:

جالب است این آقا دائما به ما می گوید ای شیعیان انگلیسی!!!!!(که خداوند از شما به خاطر این تهمت نگذرد) شما مجاز را نمی فهمید حالا کوزه گر در کوزه اافتاده جناب مسائلی ای شیعه ی حقیقی ناب خالص اهل بیت تو را به خدا بفهم کلمه ی سگ مجاز است مجاز از وفاداری بله پس اینکه بسیاری از شعرا ی قدیمی مثل عمان سامانی و شعرا متاخر مثل استاد عزیز و گرانقدر حاج آقای سازگار از تعبیر سگ استفاده می کنند و یا حتی علمای ما مثل آیت الله مرعشی نجفی رحمة الله علیه و آیت الله وحید خراسانی از تعبیر سگ استفاده می کنند منظور همین است و حتی قصه رسول ترک که واقعا باید درسی باشد برای روشنفکرانی امثال شما که وقتی خادمان هیئت امدند در خانه رسول ترک و او را صدا زدند که فردا بیاید هیئت رسول ترک گفت چطور شده شما تا دیشب می گفتید من نیام هیئت حالا یه شبه میگین بیا هیئت؟ خادمان داستان را تعریف کردند و در خوابی که دیده بودند گفتند که رسول ما تو را سگ پاسبان حرم امام حسین دیدیدم که رسول منقلب شد و توبه کرد واطیب الاطیبین شد اما رسول شرط کرد که من به یه شرط میام هیئت فقط در صورتی که زنجیرگردن من ببندید و منو تا هیئت بکشونید بله پس سگ امام حسین بودن هم اتفخاری می خواهد که نصبی روشنفکر مآبانی امثال شریعتی و مسائلی نمی شود
شما در پایان در یک توهین آشکار ویک تطبیق بی ربط و نابجا دین ما کلاب حضرت ارباب را بی ارزشتر از بال مگس خواندید ما نیز در پایان چند حدیث تقدیم شما می کنیم

حضرت علی(ع) میفرمایند:

سگ 10 صفت دارد كه شایسته است هر مؤمن واقعی داشته باشد تا به كمال برسد.

1) سگ را درمیان مردم قدر و منزلتی نیست واین حال مسکینان و بیچارگان است.

2) مال وملکی از آن سگ نیست واین همان صفت مجردان و فرشتگان است.

3) سگ لانه و خانه ی معینی ندارد و هرجا كه برود رفته است. و این علامت متوکلان است.

4) سگ اغلب اوقات گرسنه است و این عادت صالحان است.

5) سگ اگرصد تازیانه از دست صاحب خود بخورد، در خانه او را رها نمی کند و این صفت مریدان حقیقی است.

6) شب هنگام به جز اندکی نمی آرامد و این حالت عاشقان و دوستداران است.

7) هرگاه رانده شود وستم بیند، چون صدایش کنند بدون دلگیری باز گردد واین صفت فروتنان است.

8) هر خوراكی که صاحبش به او بدهد راضی است و این صفت و حال قانعان است.

9) بیشتر اوقات لب فرو بسته وخاموش است و این علامت خائفان است.

10) وقتی بمیرد هیچ میراثی بر جای نمی گذارد واین حال زاهدان حقیقی است.داشته باشد تا به كمال برسد.
در ثمین و ماء مَعین چاپ دوم صفحه 457 ـ تالیف آیت الله سید مجتبی حسینی میر صادقی زنجانی و کتاب لئالی الاخبار ج 5 – ص 387- 388تحریر المواعظ العددیة، ص: 5
شما این حدیث را بر ما تطبیق کردیدما نیز این حدیث را تقدیم شما جماعت وحدتی و برادران عمریتان می کنیم
عَلِيُّ بْنُ مُحَمَّدٍ عَنْ عَلِيِّ بْنِ الْعَبَّاسِ عَنِ الْحَسَنِ بْنِ عَبْدِ الرَّحْمَنِ عَنْ عَاصِمِ بْنِ حُمَيْدٍ عَنْ أَبِي حَمْزَةَ عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ ع قَالَ: قُلْتُ لَهُ إِنَّ بَعْضَ أَصْحَابِنَا يَفْتَرُونَ وَ يَقْذِفُونَ مَنْ خَالَفَهُمْ‏ «3» فَقَالَ لِي الْكَفُّ عَنْهُمْ أَجْمَلُ ثُمَّ قَالَ وَ اللَّهِ يَا أَبَا حَمْزَةَ إِنَّ النَّاسَ‏ كُلَّهُمْ‏ أَوْلَادُ بَغَايَا مَا خَلَا شِيعَتَنَا(الكافي (ط – الإسلامية)، ج‏8، ص: 285) 2-امام صادق عليه السلام مىفرمود: خدا (ارواح) ما را از نور عظمت خويش آفريد، آنگاه آفرينش مارا (يعنى پيكر ما را يا صورت مثالى ما را) از گلى در خزانه و پوشيده از زير عرش صورتگرى كرد و آن نور را در آن، جايگزين ساخت، و ما مخلوق و بشرى نورانى بوديم، و براى هيچ كس از آنچه در خلقت ما نهاد، بهرهئى قرار نداد و ارواح شيعيان ما را از گل ما آفريد و بدنشان را از گلى در خزانه و پوشيده پائينتر از گل ما. و خدا هيچ كس را جز انبيا از خلقت ايشان بهرهئى نداد، از اين رو ما و آنها آدمى شديم و مردم ديگر خر مگسانى كه سزاوار دوزخند و بسوى دوزخ ميروند.( أصول الكافي / ترجمه مصطفوى، ج2، ص: 233)
وَ فِي صِفَاتِ الشِّيعَةِ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ مُوسَى بْنِ الْمُتَوَكِّلِ (عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ يَحْيَى عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ) عَنِ الْحَسَنِ بْنِ عَلِيٍّ الْخَزَّازِ قَالَ سَمِعْتُ الرِّضَا ع يَقُولُ‏ إِنَّ مِمَّنْ يَنْتَحِلُ مَوَدَّتَنَا أَهْلَ الْبَيْتِ- مَنْ هُوَ أَشَدُّ فِتْنَةً عَلَى‏ شِيعَتِنَا مِنَ‏ الدَّجَّالِ‏- فَقُلْتُ بِمَا ذَا قَالَ بِمُوَالاةِ أَعْدَائِنَا وَ مُعَادَاةِ أَوْلِيَائِنَا إِنَّهُ إِذَا كَانَ كَذَلِكَ اخْتَلَطَ الْحَقُّ بِالْبَاطِلِ وَ اشْتَبَهَ الْأَمْرُ فَلَمْ يُعْرَفْ مُؤْمِنٌ مِنْ مُنَافِقٍ.( وسائل الشيعة، ج‏16، ص: 179) برخی از کسانی که دوستی ما اهل بیت (علیهما السلام) را دستاویز ساخته اند، زیان و فتنه انگیزشان بر شیعیان ما از دجال بیشتراست. زیرا با دشمنان مهر و مودت می ورزند و نسبت به دوستان دشمنی و عداوت می نمایند. هرگاه چنین شد، حق و باطل به هم می آمیزد و حقیقت مشتبه گردید،در نتیجه انسان مؤمن از منافق باز شناخته نمی شود.
کلام آخر
من به سگ بودن خود معترفم اما کاش/آن که می گفت شده آدم تو آدم بود

سردبیر در تاریخ 25ام ، آذر 1393:

تعبیر سگ و الفاظی مشابه با آن هنگامی به صورت استعاره و مجاز در شعر به کار می‌رود با کاربرد آن در جملات عادی دیگر متفاوت است، مثلا شما حتی در اشعار علما تعبیر شراب و مستی و می و خماری و… را بسیار می‌ بینید اما آیا آنها در کلمات معمولی خویش نیز از این تعبیرها استفاده می‌کنند. اینها همه به خاطر آن است که شعر مقام تخیل و مجاز است. از همین رو گاهی سخنی که در غیر شعر کفر است ، در شعر مبالغه به حساب می آید!
به هر حال در یادداشت استدلال های برای رد بیان این نسبت آورده شده است که شما بی توجه به آنهامدعای خویش را تنها تکرار می کنید!

میثم در تاریخ 16ام ، دی 1393:

حالا عب نداره شما سگ امام باش
اما قلاده به گردن ننداز
بقیه حرفها و کارهای ایشان مورد تایید نیست(شیرازی رئ میگم
قمه زنی را هم لابد مباح میپندارید و ب قصد قربت
امیدوارم بقیه افکار افراطی را پیروی ننمایید

مدافع ولایت در تاریخ 24ام ، آذر 1393:

اما در مورد سینه خیز راه رفتن به سمت حرم ابا عبدالله سلام الله علیها
متاسفانه جناب مسائلی اصالة الباحه را یادشان رفته که امام صادق علیه سلام فرمودند: کل شی حلال الا ان تعلم بعینه حرام
متاسفانه طرز تفکر امثال مسائلی بسیار شبیه به وهابیت است که همه چیز را بدعت وشرک می دانند این آقایان می گویند هر چیزی مثل قمه زنی یا زنجیز زنی یا همین سینه خیز رفتن به سوی حرم اباعبدالله چون در زمان رسول خدا و ائمه نبوده بدعت است و پیروان این اعمال مبدع هستند خب پسا با این طرز تفکر تلویزیون دیدن و عینک زدن و استفاده از میروفون و خیلی چیز های دیگر هم بدعت است علی ای حال در این مقاله به خوبی بدان پاسخ داده شده است

سردبیر در تاریخ 25ام ، آذر 1393:

وقتی از علوم دینی همچون اصول فقه آگاهی ندارید لازم نیست که حتما دراین باره مسائل فقهی اظهار نظر کنید! اصل اباحه جایش اینجا نیست،زیرا شما عملی را به عنوان عملی دینی و شرعی به نمایش می گذارید و برای این انتساب باید دلیلی از ناحیه شرع وارد شده باشد و هنگامی چنین دلیلی وجود نداشته باشد عمل شما حکم بدعت را دارد، اصالت اباحه نیز مربوط به ذات عمل بدون در نظر گرفتن این انتساب است، قیاسی هم که میان ما و وهابیت نمودید نشان از تعصب و تنگ نظری شما در برخورد با دیگران است که می خواهید با ایراد اتهام مخالفین خویش را از میدان به در کنید!

دوست در تاریخ 23ام ، دی 1393:

هر زمان که ائمه بعد از امام حسین(ع) که فرزندان ایشان اند برای پدر بزرگوار خود این کار را انجام دادند من شخصا بیشتر از آنها این کار را انجام خواهم داد.

م.م.ص در تاریخ 3ام ، دی 1393:

برادران عزیز ببینید عزاداری یک آداب مقدس بنابر این اگر منظور تو از سگ وفاداری یا نه منظورت یه چیز دیگه است تو چهره عزاداریو خراب نکن

امام حسین برای ایجاد این اختلافات شهید نشد.
بلکه برای زنده نگه داشتن اسلام قیام کرد و شهید شدند.
و السلام.

عباس در تاریخ 5ام ، دی 1393:

آقای وحید و آقای صافی و شیخ عباس قمی و شیخ مفید و علامه کمپانی و… را رها کردیم فقط مهدی مسائلی(استاد مغالطه) درست میگن…
عجب…
من که به سگ بودن خود معترفم
اما کاش آنکه خود را آدم تو میخواند کمی آدم بود…

میثم در تاریخ 16ام ، دی 1393:

شیعه امیر المومنین اخلاق نیکو داره
شما جرات داری به یکی از اینا قلاده به گردنا حرف بزن
همینجوری که به بقیه فحش میدن
به شما هم میدن

علیرضا ص در تاریخ 11ام ، خرداد 1394:

با سلام من خیلی دوست دارم و به خودم میگم انا کلب الحسین ولی بین بعضی از دوستان هیئتیم،،به نظر من هر جا نباید گفته بشه،،مثلا تو فضای عمومی نگیم چون دشمنان شیعه سو استفاده میکنن،اگه دوست داری فقط تو دلت و هر آدمی هم نه.البته باید با عمل،وفاداری خود را نشون بدیم،،ان شالله خادم الحسین خوبی باشیم صلوات

علیرضا ص در تاریخ 11ام ، خرداد 1394:

با سلام من خیلی دوست دارم و تو دلم یا بین بعضی از دوستان هیئتی میگم انا کلب الحسین،به نظر من بهتر تو فضای عمومی گفته نشه،چون دشمنان سو استفاده میکنن،به نظرم اگه دوست داری باید تو دلت بگی و به هر آدمی نگی،البته باید وفاداری خود را با عمل نشون دهیم،ان شاالله خادم الحسین خوبی باشیم صلوات

نام و نام خانوادگی: (موردنیاز)
پست الکترونیک: (موردنیاز)
آدرس اینترنتی:
درج دیدگاه:
تازه های فتن