امروز: چهارشنبه 30 مرداد 1398
-------------------------- تبلیغات

کد خبر: 4433
تاریخ انتشار: 4:13 ب.ظ - جمعه 1393/11/3
چاپ این پست
استاد پناهیان
حتما بشنوید ... ظهور نزدیک است!

دانلود سخنرانی بسیار زیبای استاد علیرضا پناهیان با موضوع مرگ ملک عبدالله پادشاه عربستان « امام صادق (ع) فرمودند: هر کس مرگ عبدالله را برای من تضمین کند، من ظهور قائم را برای او تضمین می کنم. سپس فرمود: وقتی عبدالله بمیرد، مردم برای حکومت با کسی توافق نکنند و این اختلاف و درگیری به […]

دانلود سخنرانی بسیار زیبای استاد علیرضا پناهیان با موضوع مرگ ملک عبدالله پادشاه عربستان

« امام صادق (ع) فرمودند:
هر کس مرگ عبدالله را برای من تضمین کند، من ظهور قائم را برای او تضمین می کنم. سپس فرمود: وقتی عبدالله بمیرد، مردم برای حکومت با کسی توافق نکنند و این اختلاف و درگیری به خواست خدا تا ظهور صاحب الامر (عج) ادامه یابد. حکومت های چند ساله پایان یافته و تبدیل به حکومت چند ماهه و چند روزه شود. راوی می گوید: سئوال کردم: آیا این ماجرا به طول می انجامد؟ فرمود: هرگز. »

استاد پناهیان

استاد پناهیان

.

.

.

تشیع انگلیسی - کلیک کنید!

سید محمد میرلوحی در تاریخ 3ام ، بهمن 1393:

اون اقا هر کی میخواد باشه ، هرچقد کتاب نوشته باشه بیخود کرده مشخص میکنه این عبدالله همون عبد اللهه …این حرف از اقای پناهیان بعیده ..

هادی جوشقانی در تاریخ 3ام ، بهمن 1393:

برادر گرامی چرا توهین میکنید!
در پاسخ ادعای ایشون و رد استدلالشون دلیل بیارید. با دلیل و منطق ادعای آقای کورانی رو نقد کنید.
تشکر

ali در تاریخ 5ام ، بهمن 1393:

مبنا روایت کذب الوقاتون است برادر . افراد نادان و یا مغرض با تعیین وقت و یا تقریب هایی که میزنند و به وقوع نمپيوندد باعث سستی اعتقاد مسلمین و جري شدن دشمنان ميشوند

محمد در تاریخ 3ام ، بهمن 1393:

منم با اين كه چون فلان كس گفت پس صد در صد
درسته مخالفم ولي ميتونيم بگيم كه امكان داره اون
عبدالله همون عبدالله است

یا علی در تاریخ 4ام ، بهمن 1393:

” در اواخر دعای عهد می‌خوانیم: “اللَّهُمَّ اکْشِفْ هَذِهِ الْغُمَّةَ عَنْ هَذِهِ الْأُمَّةِ بِظُهُورِهِ إِنَّهُمْ یَرَوْنَهُ بَعِیداً وَ نَرَاهُ قَرِیباً؛ خداوندا! این غم را از دل این امت با ظهور مولایمان برطرف کن، آنها این ظهور را دور می‌دانند درحالی‌که ما این ظهور را نزدیک می‌بینیم “(مصباح کفعمی/550)
” اهل بیت عصمت(ع) به ما این‌گونه آموزش داده‌اند که بگوییم ظهور نزدیک است و ما ظهور را نزدیک می‌بینیم. بعضی‌ها روحیات خشنی دارند و اسم آن را عقل و منطق می‌گذارند. هیچ وقت عقلانیت اقتضا نمی‌کند انسان بی‌روح و بی‌احساس باشد. عقلانیت با احساسات نورانی و قشنگ، منافاتی ندارد. بلکه لازم و ملزوم یکدیگرند.
” آدم بدها ظهور را دور می‌دانند ولی ما نزدیک می‌دانیم. اصلاً اقتضای انتظار همین است. باید این احساس را به خودمان تلقین کنیم. باید موانعش را از بین ببریم و این احتمال را در وجودمان تقویت نماییم که انشاءالله به دیدار مولایمان نائل خواهیم شد. اصلاً انتظار یعنی همین.
” منتظر یعنی کسی که احساس می‌کند به همین زودی‌ مولایش خواهد آمد. اگر این احساس را نداشته باشیم دیگر اسمش انتظار نخواهد بود، بلکه صرفاً اطلاع خواهد بود. بعضی‌ها فقط اطلاع دارند از اینکه آقا روزی خواهد آمد و این به‌تنهایی هیچ فضیلتی محسوب نمی‌شود.

رضا آی کی دو در تاریخ 22ام ، اسفند 1393:

ممنون ای بهترین جوابه، و انشا الله میآد به زودی فقط برای این احساس ، درک ،فهم،و تحمله با عشق میخواد.

هیچ کس در تاریخ 5ام ، بهمن 1393:

بدبختی شیعه و بشریت همین هستش!
اینکه ملت سرشون رو کردن از تو روایات درباره نزدیک بودن ظهور نشانه پیدا کنند و روش بحث کنند!
اگر کسی بگه ظهور نزدیک شده رو با یک خروار روایت محکوم کنند!

اما یک مرد(منظورم به جنس مذکر نیست) پیدا نمیشه بگه “من کاری می کنم که ظهور نزدیک بشه” // کسی وجودش رو نداره قید مدرک دانشگاه و شغل و اعتباریات دنیا رو بزنه تا تمام وقت خودش رو صرف زمینه سازی برای ظهور بکنه!
مثال: خمینی کبیر وقتی داد زد برای حکومت اسلام که خودش تنها بود، انقدر ایستاد رو حرفش که نه تنها کشورش که جهان رو عوض کرد /// حالا بین کسانی که مدعی اند ظهور نزدیک نشده و نباید درباره نزدیک شدنش حرف زد کسی پیدا میشه که همچین عرضه ای داشته باشه یا نه اصلا همچین نیتی داشته باشه؟؟؟

حاج آقا پناهیان منظورشون اینه! اینکه اگر کسی ظهور رو نزدیک ببینه زندگی اش رو تعطیل می کنه برای زمینه سازی، اما کسی که میگه شاید 100 سال دیگه باشه، معلومه میره می چسبه به اعتباریات دنیا و به زندگی خودش

مجید در تاریخ 12ام ، بهمن 1393:

هر کس به کرم و سواد خودش نظر میدهد. دوستان گرامی شما تو هر زمینه ای اگه صاحب نظرید باید با استاد مناظره کنید. بی تعارف اگه نمیتونید با استاد مناظره کنید پس سواد کافی ندارید!
شما برای اینکه بخواید این مطالب رو نقد کنید حداقل باید 15 سال تو این زمینه درس بخونید تا بفهمید کجا، طبق چی، به چه فلسفه ای این مطلب گفته میشه!
شما اولین مبحث یعنی اخلاق رو تو دو خط حرف نمیتونید رعایت کنید که تازه از اولین آداب نقد است!
در ضمن
این قسمت نظرات توی سایت هم واسه امکان سنجی گذاشتن نه واسه نظرات محترم شما که تاثیر و امکان پذیرش مطلب رو روی مردم اندازه گیری میشه تا با در نظر گرفتن واکنش افکار عمومی به مرحله عملیاتی برسه و بیشتر مورد استفاده کشور سازنده اینترنت میباشد.
نوشته بنده نیز کاملا کلی بوده نظر به مطلب منتشر شده نیست، فقط گوشزد به دوستان محترم میباشد!

محمد در تاریخ 3ام ، بهمن 1393:

منم با اين كه چون فلان كس گفت پس صد در صد
درسته مخالفم ولي ميتونيم بگيم كه امكان داره اون
عبدالله همون عبدالله است

admin در تاریخ 3ام ، بهمن 1393:

استاد پناهیان هیچ وقت نفرمودند چون فلان شخص گفت صد در صد درسته
لطفا کلیپ صوتی را با دقت گوش بدهید …

شیعه در تاریخ 3ام ، بهمن 1393:

واقعا چقدر بی بصیرتی اخه چرا میگید قطعی این عبدالله همون عبدالله توی روایت هست اگر نباشه روایت را زیر سوال بردید یعنی اینقدر عقلتان نمیرسد این اقا که ادعای بصیرتش گوش فلک رو کر کرده نکنید ازین کارها

admin در تاریخ 3ام ، بهمن 1393:

شما چه طور به همین راحتی تهمت می زنید ؟
کجا این کلیپ صوتی استاد فرمودند صد در صد این عبدالله همان است ؟
بهتره قبل از نظردهی یه تاملی بکنیم
اصلا شما کلیپ صوتی را دانلود کردید؟

شیعه در تاریخ 3ام ، بهمن 1393:

چه جالب پس شما به تهمت زدن هم اعتقاد دارید باز جای شکرش باقیه

امیرحسین در تاریخ 3ام ، بهمن 1393:

این حدیث به هیچ وجه قابلیت انطباق ندارد و آقای پناهیان که هیچ ، حتی سید بن طاووس و علامه مجلسی هم نمی توانند همچنین ادعایی داشته باشند . در مورد سید بن طاووس که شاید بیشترین تشرف را محضر امام زمان (عج) داشته اند و همچنین علامه مجلسی ، هر دوی این بزرگواران در زمان خود پیش بینی کرده بودند که با توجه به شرایط زمان خود ، احتمالا آنها زمان ظهور را درک خواهند کرد ولی الان بالای 700 و 300 سال از زمان رحلت این دو بزرگوار گذشته و ظهور اتفاق نیفتاده است . پس بیشتر به هوش باشیم که این صحبت ها نظیر اشاعه سی دی ظهور نزدیک است در صورت محقق نشدن پیش بینی ها سبب سست شدن اعتقادات حتی متدینین می شود .

محب در تاریخ 3ام ، بهمن 1393:

کذب الوقاتون.باچه جراتی گفته این همان عبدالله است!!!

هادی صافی در تاریخ 4ام ، بهمن 1393:

بانظرشما کاملا” موافقم

منتظر313 در تاریخ 4ام ، بهمن 1393:

دوست عزیز آیت الله بهجت نقل می کنند که امام زمان(عج) به یکی از علما وعده ظهور در طول زندگی آن شخص را داده بودند ولی محقق نشد وقتی حضرت قبل از فوت ایشان بر بالینش حاضر می شوند آن عالم گلایه می کنند و حضرت می فرمایند شامل بدا شد.

پس آنقدر تند نروید

امیرحسین در تاریخ 4ام ، بهمن 1393:

این مطلب شما به معنی علم قطعی امام به زمان ظهور است در حالیکه در این مورد روایات قطعی نداریم و بلکه بعضی روایات نیز حاکی از عدم علم امام به این امر است و شاهد آن هم اینکه بزرگترین پژوهشگر روایات مربوط به امام زمان (عج) یعنی حضرت آیت الله العظمی صافی حفطه االله که صاحب کتاب گرانقدر منتخب الاثر نیز می باشند در جواب سوالی در مورد علم امام به زمان ظهور خود می فرمایند : بر حسب ظاهر بعضی از روایات و اخبار ، خبر ندارند . (معارف دین ، جلد 3 ، صفحه 176) . والله العالم.

ز در تاریخ 4ام ، بهمن 1393:

وقتی به آدم بگویند ظهور نزدیک است حتماً خودش را برای آن آماده می کند و همین آماده بودن، ظهور را نزدیک می کند.
نه دعوا سر اینکه فلانی همان فلانی است یا نه و اعتقاد مردم سست می شود یا نه!
از غربال های آخرالزمان هم غافل نشویم که هر کسی اعتقاداتش با این حرفها سست شد حتماً از غربال ریخته بیرون!

حسین مسعودزاده در تاریخ 4ام ، بهمن 1393:

من چیزی که از صحبت های ایشون متوجه میشم اینه که ایشون نمیخان بگن حتما ظهور نزدیکه یا حتما این ملک عبدالله همونه که تو روایت هست. ایشون فقط میخان این امادگی رو در مخاطب ایجاد کنن که یه کمی هم به فکر این باشیم که ممکنه در زمان ما ظهور اتفاق بیفته. من وقتی به خودم نگاه میکنم میبینم اصلا هیچ امادگی برای ظهور ایشون ندارم پس لابد باور نکردم که ممکنه ظهور در زمان حضور من باشه. بنده با این صحبت ها به قول ایشون پنجاه پنجاه میشم انشالله

علی در تاریخ 4ام ، بهمن 1393:

با سلام و تبریک بمناسبت به درک واصل شدن یکی دیگر از وهابیون یهودی مسلک بنام ( فتنه گر و آشوب طلب و خونخوار حزب شیطان فاسد کل ملک عبدالله بن عبدالعزيز لعن الله )
در مورد اینکه این حدیث صحیح هست یا نه این رو باید به اهلش سپرد ولی به هر حال طبق متون احادیث شیعی این حدیث از احادیث فرعی نشانه های فرج بوده که شباهتی با درگذشت این ملعون داره
حالا شیعه باید زحمت خودش بده موانع ظهور رو برطرف کنه که همه دوستان بهتر از من میدوند
به امید فرج آقای مهربانی گل نرگس مهدی صاحب الزمان یه صلوات نصار کن

امین مومنی در تاریخ 4ام ، بهمن 1393:

حرفهای آقای پناهیان روهم رفته درست بود و جالب و زیبا فقط دو مسأله میمونه 1 : دلیل آقای کورانی ذکر نشد باید ببینیم اون دلیلی که سبب شده ایشون انقدر قطعی بگه چیه
گرچه به نظر میرسه دلیل به این محکمی نداشته باشیم ضمنا نقل آقای پناهیان و قرائن صحبت ایشون یه نحوه تأیید حرف ایشونه اونایی که مخالفن یه بار دیگه گوش بدن لذا بهتر بود ایشون یک ذره جوانب احتیاط در سخن رو بیشتر رعایت میکردن
ضمنا احتمال اینکه یک درصد این عبدالله همون نباشه باعث زیر سوال رفتن روایت میشه و این خیلی خطرناکه مخصوصا واسه عوام زودباور 2: سند روایت های به مراتب مهمتر از این مخدوشه چه برسه به این اصلا این روایت در کدوم کتاب معتبر با سند معتبر نقل شده اینکه نشد بگیم روایت شده ما صدها روایت غیر معتبر و حتی جعلی داریم به فرمایش امام علیه السلام کفی بالمرء کذبا ان یحدث بکل ما سمع در دروغین بودن شخص همین بس که هر چه میشنود رو نقل کنه
البته من الان موقع نوشتن این مطالب در مقام اون 50 درصد نا امیدیم گرچه واقعا قرائنی هست که امید بالای 70 درصد به ما میده اللهم عجل لولیک الفرج والعافیة و النصر

مسافر در تاریخ 4ام ، بهمن 1393:

واقعاً سخنرانی عالی بود.
خدا استاد پناهیان رو حفظ کنه.

مسعود کاتبی در تاریخ 4ام ، بهمن 1393:

سلام علیکم
خیلی خوب که هموطنان عزیز نسبت به شبهات و مسائلی که گویای انطباق و عدم انطباق با اصل مسئله ظهور است حساسیت ویژه ای دارند دو نکته قابل ذکر است:
1) شرایط منطقه و مناسبات در سرتاسر جهان خود یکی از نشانه هایی است که در روایات به آنها اشاره شده است. پس نمی توان اینها را نادیده گرفت.
2) از کجا معلوم که این شرایط(عبدالله) همانی باشد که در روایات گفته شده ولی به خاطر اینکه هنوز شیعیان باهم متفق نیستند و همدل نیستند مسئله بداء رخ دهد. (خدا می داند ولا غیر)
3) اگر این عبدالله همان عبدالله درون روایات باشد ولی ظهور تا ده سال دیگر هم رخ ندهد آنهایی که دل خوش کرده اند که آقا تشریف می آورند چه بر سر عقاید آنها خواهد آمد آیا نتیجه عکس نخواهد داد؟
4) این خود یکی از علائمی است که حضرت امیر فرموده اند: در آستانه ظهور شا به شدت آزمایش میشوید و خالص از ناخالص جدا می شود اصل مسئله غربال.
5) امام معصوم فرموده وظیفه شما این است که صبح و شام انتظار فرج را بکشید نه اینکه چشم به این علامت و آن علامت بدوزید. خداوند متعال امر فرج را در یک شب اصلاح میکند.
6) آماده ظهور باشید. صبح نزدیک است.
نتیجه گیری: باید با عقلانیت به این مسئله برخورد شود نه احساسات. امام حسین (ع) را احساسات به قتله گاه کشاند نه عقلانیت.
التماس دعا

ز در تاریخ 4ام ، بهمن 1393:

اول شما یک تعریف از عقل ارائه بده ببینیم منظورتون از عقل چیه اصلاً میدونی عقل چیه بعد نتیجه گیری بی خردانه ات را در پایان نوشته ات بیار.

مسعود کاتبی در تاریخ 5ام ، بهمن 1393:

معصوم فرموده عاقل کسی است که نسبت به شرایط زمان خودش بصیرت داشته باشد.
عاقل کسی است که بین دیدن و شنیدن قدرت تمیزدادن مسائل را داشته باشد.
و مبنای بحث شما مجادله است.
خدا قلوب همه ما را هدایت کند.
و اینکه عقلانیت حضرت عالی در ادبیات ضعیفتونه.
….

محمد شهبازیان در تاریخ 4ام ، بهمن 1393:

سلام
برادران عزیز خیلی باید مراقب بود .این حدیث اسم برادرش اسم حیوان است جعلی است و اینجانب در کتاب ره افسانه خود و در یادداشتی در خبرگزاری فارس یه آن پرداخته ام لطفا این مطالب بنده را برای تصمیم گیری بهتر خواننده در سایتتان قرار دهید .
http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13931104000611
متشکرم شهبازیان

امیرحسین در تاریخ 4ام ، بهمن 1393:

جانا سخن از زبان ما گفتی . مرحبا

محسن در تاریخ 7ام ، بهمن 1393:

1-این دوستان متاسفانه به بیانات حضرت آقا سطحی نگاه می کنند.به بخش مستندات مراجعه کنید و ببییند استاد پناهیان چقدر به بیانات حضرت آقا و تبیین آنها اهتمام و تلاش دارند. بعد از این بیانات حضرت آقا بود که استاد پناهیان کتاب انتظار عامیانه و عالمانه و عارفانه را نوشتند که به گفته آیت الله صدیقی امام جمعه تهران و متخصص مهدویت پفتند:

در تبیین موضوع انتظار کتابی به این جامعیت ندیده‌ام
http://bayanmanavi.ir/post/18

2- شیعه باید ظهور را نزدیک ببیند و اگر نبیند دچار قساوت می شود.
” در اواخر دعای عهد می‌خوانیم: “اللَّهُمَّ اکْشِفْ هَذِهِ الْغُمَّةَ عَنْ هَذِهِ الْأُمَّةِ بِظُهُورِهِ إِنَّهُمْ یَرَوْنَهُ بَعِیداً وَ نَرَاهُ قَرِیباً؛ خداوندا! این غم را از دل این امت با ظهور مولایمان برطرف کن، آنها این ظهور را دور می‌دانند درحالی‌که ما این ظهور را نزدیک می‌بینیم “(مصباح کفعمی/550)
” اهل بیت عصمت(ع) به ما این‌گونه آموزش داده‌اند که بگوییم ظهور نزدیک است و ما ظهور را نزدیک می‌بینیم. بعضی‌ها روحیات خشنی دارند و اسم آن را عقل و منطق می‌گذارند. هیچ وقت عقلانیت اقتضا نمی‌کند انسان بی‌روح و بی‌احساس باشد. عقلانیت با احساسات نورانی و قشنگ، منافاتی ندارد. بلکه لازم و ملزوم یکدیگرند.
” آدم بدها ظهور را دور می‌دانند ولی ما نزدیک می‌دانیم. اصلاً اقتضای انتظار همین است. باید این احساس را به خودمان تلقین کنیم. باید موانعش را از بین ببریم و این احتمال را در وجودمان تقویت نماییم که انشاءالله به دیدار مولایمان نائل خواهیم شد. اصلاً انتظار یعنی همین.
” منتظر یعنی کسی که احساس می‌کند به همین زودی‌ مولایش خواهد آمد. اگر این احساس را نداشته باشیم دیگر اسمش انتظار نخواهد بود، بلکه صرفاً اطلاع خواهد بود. بعضی‌ها فقط اطلاع دارند از اینکه آقا روزی خواهد آمد و این به‌تنهایی هیچ فضیلتی محسوب نمی‌شود.
” علی‌بن‌یقطین از اصحاب خاص امام کاظم(ع) بود و مقامش به‌جایی رسید که
امامش او را از اولیاء الهی دانست(إِنَّ لِلَّهِ تَعَالَى أَوْلِیَاءَ…وَ
أَنْتَ مِنْهُمْ یَا عَلِیُّ)، از اصحاب رسول خدا برشمرد و به عنوان الگو
او را معرفی کرد(من سَرَّهُ أن یرى رجلا من أصحاب رسول الله (ص) فلینظر إلى
هذا المقبل)، بهشت را برایش ضمانت کرد(أما أنا فأشهد أنه من أهل الجنة) و
از همه زیباتر اینکه چنین امام معصومی در روز عید قربان فرمود: در عرفات
هیچ کس جز على‌بن‌یقطین به دل من نگذشت و همه جا با من بود. (ما عرض فی
قلبی أحد و أنا على الموقف إلا علی بن یقطین، فإنه ما زال معی و ما فارقنی
حتى أفضت.)(رجال کشی/432-433)(رجال ابن داوود/254) چه مقام والایی.

” در کتاب کافی به نقل از علی‌بن‌یقطین آمده است که: امام موسی بن جعفر(ع)
به من فرمودند: “شیعه دویست سال است که با آرزوها تربیت می‌شود؛ إِنَّ
الشِّیعَةَ تُرَبَّى بِالْأَمَانِیِّ مُنْذُ مِائَتَیْ سَنَةٍ ” یعنی شیعه
هر لحظه آرزومند است که آقای خودش را ببیند و عمرش با آرزو سپری می‌شود. در
ادامه روایت آمده است که علی‌بن‌یقطین در گفتگویی که با پدرش داشته، پدر
می‌پرسد: “چطور وعده رسول خدا(س) در مورد به حکومت رسیدن فرزندان عباس محقق
شد، اما وعده حضرت در مورد فرج آل محمد محقق نشد؟ ” ـ ببینید چقدر شیعیان
سخن رسول خدا(ص) را جدی گرفته بودند، به‌طوری‌که لحظه شماری می‌کردند… و
مدام پیگیر ظهور و فرج بودند ـ علی‌بن‌یقطین در پاسخ می‌گوید: “اگر به ما
گفته بودند که امر فرج تا دویست سال یا سی‌صد سال دیگر اتفاق نمی‌افتد، در
آن صورت مردم قسی القلب می‌شدند. ” یعنی اگر مؤمنین ظهور را نزدیک نبینند و
بگویند تا ظهور خیلی مانده است، قساوت قلب پیدا خواهند
کرد.(کافی/1/369)(غیبت نعمانی/295)

” سپس می‌فرماید: “بلکه بگویید چقدر ظهور سریع و نزدیک است. ” (قَالَ
یَقْطِینٌ لِابْنِهِ عَلِیٍّ: مَا بَالُنَا …. فَقَالَ لَهُ عَلِیٌّ: … و
إِنَّ أَمْرَنَا لَمْ یَحْضُرْ فَعُلِّلْنَا بِالْأَمَانِیِّ وَ لَوْ قِیلَ
لَنَا إِنَّ هَذَا الْأَمْرَ لَا یَکُونُ إِلَى مِائَتَیْ سَنَةٍ أَوْ
ثَلَاثِمِائَةِ سَنَةٍ لَقَسَتِ الْقُلُوبُ وَ لَرَجَعَتْ عَامَّةُ
النَّاسِ عَنِ الْإِسْلَامِ وَ لَکِنْ قَالُوا مَا أَسْرَعَهُ وَ مَا
أَقْرَبَهُ تَأَلُّفاً لِقُلُوبِ النَّاسِ وَ تَقْرِیباً لِلْفَرَجِ “(همان
[سید احمد فهرى در شرح این روایت می‌گوید: “پاسخى که علىّ بپدرش داده است
پاسخ متینى است و آن را از امام موسى بن جعفر گرفته است. ” و سپس به روایتی
از صدوق اشاره می‌کند که یقطین همین سؤال را از امام کاظم(ع) پرسیده و
حضرت پاسخ مشابهی داده‌اند(علل الشرائع صدوق/2/581: قُلْتُ لِأَبِی
الْحَسَنِ مُوسَى ع: مَا بَالُ مَا رُوِیَ فِیکُمْ…]

” امام صادق(ع) می‌فرمایند: “فَتَوَقَّعُوا الْفَرَجَ صَبَاحاً وَ مَسَاءً
“(کافی/12/333) یعنی صبح و شب باید منتظر فرج مولایمان باشیم. حتی نه اینکه
فقط روزهای جمعه توقع فرج را داشته باشیم، بلکه هر صبح و شام مانند کسانی
که عزیزشان را گم کرده‌اند، باید در پی آقایمان باشیم و لحظه‌شماری کنیم.

” پیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند: “إِنَّمَا مَثَلُهُ کَمَثَلِ السَّاعَةِ لا
تَأْتِیکُمْ إِلَّا بَغْتَةً “(عیون اخبارالرضا/2/266) امر فرج مانند روز
قیامت است که ناگهانی رخ می‌دهد. پس تصور نکنیم که مقدمات طولانی و بسیار
پیچیده‌ای خواهد داشت. بنابراین هر لحظه ممکن است این امر عظیم رخ دهد.

” امام حسین(ع) می‌فرمایند: “یُصْلِحُ اللَّهُ تَبَارَکَ وَ تَعَالَى
أَمْرَهُ فِی لَیْلَةٍ وَاحِدَةٍ “(کمال الدین شیخ صدوق/1/316) خداوند امر
فرج را در یک شب اصلاح خواهد کرد. یعنی خداوند مقدمات و امور مربوط به فرج
را در یک شب فراهم خواهد کرد. پس نباید تصور کرد که یک‌سلسله مقدمات بسیار
پیچیده و طولانی باید اتفاق بیفتد تا حضرت ظهور کنند. و پیش خود بگوییم از
ظاهر اوضاع عالم معلوم است که ظهور به این زودی‌ها رخ نمی‌دهد.

احسان در تاریخ 5ام ، بهمن 1393:

با تشکر از صحبتهای روشنگرانه حجت الاسلام و المسلمین شهبازیان لینک صوتی مطالب ایشان را در سایتهای مختلف دیدم دیدم بسیار مستند و جامع بود
http://www.aparat.com/v/w7bRL
http://www.nedayeshia.com/519/
البته دیدم آیت الله طبسی هم همین صحبت آقای شهبازیان رابه نوعی فرموده بودن نسبت به یکی از این روایات
http://velaseddighah.com/fa/?p=2565

احسان در تاریخ 5ام ، بهمن 1393:

امین مومنی در تاریخ 4ام ، بهمن 1393:

روایت رو علامه مجلسی از غیبت شیخ طوسی از فضل از عثمان بن عیسی از درست از عمار از ابوبصیر نقل میکنه
که عثمان و درست و عمار هر سه واقغی و 7 امامی اند از عمار هم تایید و مدح یا توثیقی نیومده فضل هم در این روایت معلوم نیست کیه خلاصه روایت اونطور که باید معتبر نیست ضمنا در اون روایت نیومده سه بار خبر بده همونطور که بعضی گفتن

یا علی در تاریخ 4ام ، بهمن 1393:

ویژگی یک منتظر نزدیک دیدن ظهور است همانطور که در دعای عهد می خوانیم:

در اواخر دعای عهد می‌خوانیم: “اللَّهُمَّ اکْشِفْ هَذِهِ الْغُمَّةَ عَنْ هَذِهِ الْأُمَّةِ بِظُهُورِهِ إِنَّهُمْ یَرَوْنَهُ بَعِیداً وَ نَرَاهُ قَرِیباً؛ خداوندا! این غم را از دل این امت با ظهور مولایمان برطرف کن، آنها این ظهور را دور می‌دانند درحالی‌که ما این ظهور را نزدیک می‌بینیم “(مصباح کفعمی/550)

معلوم نیست چرا یک عده دوستان آنقدر اصرار دارند که ظهور را نزدیک نبینند

سلامجواد در تاریخ 5ام ، بهمن 1393:

سلام
البته حرف شما کاملا متین اما این سوال هم جای تامل داره که :
چرا یک عده از دوستان اصرار دارند هر حرفی رو در مورد ظهور قبول کنند ؟

یا علی در تاریخ 4ام ، بهمن 1393:

” علی‌بن‌یقطین از اصحاب خاص امام کاظم(ع) بود و مقامش به‌جایی رسید که امامش او را از اولیاء الهی دانست(إِنَّ لِلَّهِ تَعَالَى أَوْلِیَاءَ…وَ أَنْتَ مِنْهُمْ یَا عَلِیُّ)، از اصحاب رسول خدا برشمرد و به عنوان الگو او را معرفی کرد(من سَرَّهُ أن یرى رجلا من أصحاب رسول الله (ص) فلینظر إلى هذا المقبل)، بهشت را برایش ضمانت کرد(أما أنا فأشهد أنه من أهل الجنة) و از همه زیباتر اینکه چنین امام معصومی در روز عید قربان فرمود: در عرفات هیچ کس جز على‌بن‌یقطین به دل من نگذشت و همه جا با من بود. (ما عرض فی قلبی أحد و أنا على الموقف إلا علی بن یقطین، فإنه ما زال معی و ما فارقنی حتى أفضت.)(رجال کشی/432-433)(رجال ابن داوود/254) چه مقام والایی.
” در کتاب کافی به نقل از علی‌بن‌یقطین آمده است که: امام موسی بن جعفر(ع) به من فرمودند: “شیعه دویست سال است که با آرزوها تربیت می‌شود؛ إِنَّ الشِّیعَةَ تُرَبَّى بِالْأَمَانِیِّ مُنْذُ مِائَتَیْ سَنَةٍ ” یعنی شیعه هر لحظه آرزومند است که آقای خودش را ببیند و عمرش با آرزو سپری می‌شود. در ادامه روایت آمده است که علی‌بن‌یقطین در گفتگویی که با پدرش داشته، پدر می‌پرسد: “چطور وعده رسول خدا(س) در مورد به حکومت رسیدن فرزندان عباس محقق شد، اما وعده حضرت در مورد فرج آل محمد محقق نشد؟ ” ـ ببینید چقدر شیعیان سخن رسول خدا(ص) را جدی گرفته بودند، به‌طوری‌که لحظه شماری می‌کردند… و مدام پیگیر ظهور و فرج بودند ـ علی‌بن‌یقطین در پاسخ می‌گوید: “اگر به ما گفته بودند که امر فرج تا دویست سال یا سی‌صد سال دیگر اتفاق نمی‌افتد، در آن صورت مردم قسی القلب می‌شدند. ” یعنی اگر مؤمنین ظهور را نزدیک نبینند و بگویند تا ظهور خیلی مانده است، قساوت قلب پیدا خواهند کرد.(کافی/1/369)(غیبت نعمانی/295)
” سپس می‌فرماید: “بلکه بگویید چقدر ظهور سریع و نزدیک است. ” (قَالَ یَقْطِینٌ لِابْنِهِ عَلِیٍّ: مَا بَالُنَا …. فَقَالَ لَهُ عَلِیٌّ: … و إِنَّ أَمْرَنَا لَمْ یَحْضُرْ فَعُلِّلْنَا بِالْأَمَانِیِّ وَ لَوْ قِیلَ لَنَا إِنَّ هَذَا الْأَمْرَ لَا یَکُونُ إِلَى مِائَتَیْ سَنَةٍ أَوْ ثَلَاثِمِائَةِ سَنَةٍ لَقَسَتِ الْقُلُوبُ وَ لَرَجَعَتْ عَامَّةُ النَّاسِ عَنِ الْإِسْلَامِ وَ لَکِنْ قَالُوا مَا أَسْرَعَهُ وَ مَا أَقْرَبَهُ تَأَلُّفاً لِقُلُوبِ النَّاسِ وَ تَقْرِیباً لِلْفَرَجِ “(همان [سید احمد فهرى در شرح این روایت می‌گوید: “پاسخى که علىّ بپدرش داده است پاسخ متینى است و آن را از امام موسى بن جعفر گرفته است. ” و سپس به روایتی از صدوق اشاره می‌کند که یقطین همین سؤال را از امام کاظم(ع) پرسیده و حضرت پاسخ مشابهی داده‌اند(علل الشرائع صدوق/2/581: قُلْتُ لِأَبِی الْحَسَنِ مُوسَى ع: مَا بَالُ مَا رُوِیَ فِیکُمْ…]
” امام صادق(ع) می‌فرمایند: “فَتَوَقَّعُوا الْفَرَجَ صَبَاحاً وَ مَسَاءً “(کافی/12/333) یعنی صبح و شب باید منتظر فرج مولایمان باشیم. حتی نه اینکه فقط روزهای جمعه توقع فرج را داشته باشیم، بلکه هر صبح و شام مانند کسانی که عزیزشان را گم کرده‌اند، باید در پی آقایمان باشیم و لحظه‌شماری کنیم.
” پیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند: “إِنَّمَا مَثَلُهُ کَمَثَلِ السَّاعَةِ لا تَأْتِیکُمْ إِلَّا بَغْتَةً “(عیون اخبارالرضا/2/266) امر فرج مانند روز قیامت است که ناگهانی رخ می‌دهد. پس تصور نکنیم که مقدمات طولانی و بسیار پیچیده‌ای خواهد داشت. بنابراین هر لحظه ممکن است این امر عظیم رخ دهد.
” امام حسین(ع) می‌فرمایند: “یُصْلِحُ اللَّهُ تَبَارَکَ وَ تَعَالَى أَمْرَهُ فِی لَیْلَةٍ وَاحِدَةٍ “(کمال الدین شیخ صدوق/1/316) خداوند امر فرج را در یک شب اصلاح خواهد کرد. یعنی خداوند مقدمات و امور مربوط به فرج را در یک شب فراهم خواهد کرد. پس نباید تصور کرد که یک‌سلسله مقدمات بسیار پیچیده و طولانی باید اتفاق بیفتد تا حضرت ظهور کنند. و پیش خود بگوییم از ظاهر اوضاع عالم معلوم است که ظهور به این زودی‌ها رخ نمی‌دهد.

احسان در تاریخ 5ام ، بهمن 1393:

ضمن سلام خدمت شما و خسته نباشید
با تشکر از صحبتهای روشنگرانه حجت الاسلام و المسلمین شهبازیان لینک صوتی مطالب ایشان را در سایتهای مختلف دیدم دیدم بسیار مستند و جامع بود
http://www.aparat.com/v/w7bRL
http://www.nedayeshia.com/519/
البته دیدم آیت الله طبسی هم همین صحبت آقای شهبازیان رابه نوعی فرموده بودن نسبت به یکی از این روایات
http://velaseddighah.com/fa/?p=2565
ان شالله در پناه حضرت باشید.

جواد در تاریخ 5ام ، بهمن 1393:

حرف اقای پناهیان پذیرفته است .

پرستو در تاریخ 5ام ، بهمن 1393:

نشانه دادن از کی تالا شده وقّات شدن !!!!!

پرستو در تاریخ 5ام ، بهمن 1393:

نشانه نزدیکی ظهور دادن از کی تالا شده وقّات شدن !!!!!

منتظر در تاریخ 5ام ، بهمن 1393:

درسته گفته 50 50 و لطفا الکی بحث نکنید

من هم نظر خودم رو دارم میدونید من چی میگم؟

از اونجایی که مثل شما عجول نیستم و جو گیر هم نمیشم فقط منتظرم ببینم همونطور که تو روایات گفته شد بعد از ملک دعوا میشه برای پادشاه شدن و به قدرت رسیدن یا نه؟ به قدرت رسیدنشون چند ماهه و چند روزه میشه یا نه؟

اگه شد من به نزدیک بودن ظهور دیگه شکی نمیکنم
اقا بد گفتم بگید بد گفتم

سیدة النساء در تاریخ 5ام ، بهمن 1393:

هیچ کس در تاریخ 5ام ، بهمن 1393:

بدبختی شیعه و بشریت همین هستش!
اینکه ملت سرشون رو کردن از تو روایات درباره نزدیک بودن ظهور نشانه پیدا کنند و روش بحث کنند!
اگر کسی بگه ظهور نزدیک شده رو با یک خروار روایت محکوم کنند!

اما یک مرد(منظورم به جنس مذکر نیست) پیدا نمیشه بگه “من کاری می کنم که ظهور نزدیک بشه” // کسی وجودش رو نداره قید مدرک دانشگاه و شغل و اعتباریات دنیا رو بزنه تا تمام وقت خودش رو صرف زمینه سازی برای ظهور بکنه!
مثال: خمینی کبیر وقتی داد زد برای حکومت اسلام که خودش تنها بود، انقدر ایستاد رو حرفش که نه تنها کشورش که جهان رو عوض کرد /// حالا بین کسانی که مدعی اند ظهور نزدیک نشده و نباید درباره نزدیک شدنش حرف زد کسی پیدا میشه که همچین عرضه ای داشته باشه یا نه اصلا همچین نیتی داشته باشه؟؟؟

حاج آقا پناهیان منظورشون اینه! اینکه اگر کسی ظهور رو نزدیک ببینه زندگی اش رو تعطیل می کنه برای زمینه سازی، اما کسی که میگه شاید 100 سال دیگه باشه، معلومه میره می چسبه به اعتباریات دنیا و به زندگی خودش

حمید کمانکش در تاریخ 6ام ، بهمن 1393:

باسمه تعالی، این تطبیق درست باشد یا نباشد در اصل تکالیف ما فرقی نمی کند. ما موظفیم برای ظهور زمینه سازی کنیم چه دور باشد و چه نزدیک. هر چند برای یک منتظر، همیشه نزدیک است و هر لحظه امکان ظهور وجود دارد چرا که در منطق منتظران واقعی ظهور نزدیک است و در منطق دیگران دور؛ «یرونهم بعیدا و نراه قریبا». نشانه انتظار، نزدیک دانستن ظهور است چه این عبدالله همان عبدالله باشد و چه نباشد. عجل الله تعالی فی فرج مولانا صاحب الزمان

moshtagh در تاریخ 6ام ، بهمن 1393:

با عرض سلام
بهتر نیست در مورد مسایل تخصصی مثل نشانه های ظهور و امثالهم _که طبق فرمایشات مقام معظم رهبری تطبیق دادن آنها کارهای منحرف کننده و غلط انداز است و موجب مهجور شدن حقیقت میشود و کاری عوامانه است_ از کارشناسان متخصص در زمینه مهدویت استفاده کنید.
این هم نتیجه ی استفاده از کارشناسان غیر متخصص: آقای پناهیان در گفتگو با بیان معنوی با این توضیح که چون مصاحبه را خیلی وقت پیش خوانده بودم و دقیق در ذهنم نبود ضمن اعلام این مطلب از جناب کورانی عذرخواهی کرد.
http://www.Bayanmanavi.ir/post/1794
پس شما هم لطفا این تصحیح را اعمال بفرمایید.
و زین پس از کارشناسان متخصص بهره ببرید که دچار این مسائل نشوید و موجب گمراهی در اذهان مردم نشوید.

محسن در تاریخ 7ام ، بهمن 1393:

1-این دوستان متاسفانه به بیانات حضرت آقا سطحی نگاه می کنند.به بخش مستندات مراجعه کنید و ببییند استاد پناهیان چقدر به بیانات حضرت آقا و تبیین آنها اهتمام و تلاش دارند. بعد از این بیانات حضرت آقا بود که استاد پناهیان کتاب انتظار عامیانه و عالمانه و عارفانه را نوشتند که به گفته آیت الله صدیقی امام جمعه تهران و متخصص مهدویت پفتند:

در تبیین موضوع انتظار کتابی به این جامعیت ندیده‌ام
http://bayanmanavi.ir/post/18

2- شیعه باید ظهور را نزدیک ببیند و اگر نبیند دچار قساوت می شود.
” در اواخر دعای عهد می‌خوانیم: “اللَّهُمَّ اکْشِفْ هَذِهِ الْغُمَّةَ عَنْ هَذِهِ الْأُمَّةِ بِظُهُورِهِ إِنَّهُمْ یَرَوْنَهُ بَعِیداً وَ نَرَاهُ قَرِیباً؛ خداوندا! این غم را از دل این امت با ظهور مولایمان برطرف کن، آنها این ظهور را دور می‌دانند درحالی‌که ما این ظهور را نزدیک می‌بینیم “(مصباح کفعمی/550)
” اهل بیت عصمت(ع) به ما این‌گونه آموزش داده‌اند که بگوییم ظهور نزدیک است و ما ظهور را نزدیک می‌بینیم. بعضی‌ها روحیات خشنی دارند و اسم آن را عقل و منطق می‌گذارند. هیچ وقت عقلانیت اقتضا نمی‌کند انسان بی‌روح و بی‌احساس باشد. عقلانیت با احساسات نورانی و قشنگ، منافاتی ندارد. بلکه لازم و ملزوم یکدیگرند.
” آدم بدها ظهور را دور می‌دانند ولی ما نزدیک می‌دانیم. اصلاً اقتضای انتظار همین است. باید این احساس را به خودمان تلقین کنیم. باید موانعش را از بین ببریم و این احتمال را در وجودمان تقویت نماییم که انشاءالله به دیدار مولایمان نائل خواهیم شد. اصلاً انتظار یعنی همین.
” منتظر یعنی کسی که احساس می‌کند به همین زودی‌ مولایش خواهد آمد. اگر این احساس را نداشته باشیم دیگر اسمش انتظار نخواهد بود، بلکه صرفاً اطلاع خواهد بود. بعضی‌ها فقط اطلاع دارند از اینکه آقا روزی خواهد آمد و این به‌تنهایی هیچ فضیلتی محسوب نمی‌شود.
” علی‌بن‌یقطین از اصحاب خاص امام کاظم(ع) بود و مقامش به‌جایی رسید که
امامش او را از اولیاء الهی دانست(إِنَّ لِلَّهِ تَعَالَى أَوْلِیَاءَ…وَ
أَنْتَ مِنْهُمْ یَا عَلِیُّ)، از اصحاب رسول خدا برشمرد و به عنوان الگو
او را معرفی کرد(من سَرَّهُ أن یرى رجلا من أصحاب رسول الله (ص) فلینظر إلى
هذا المقبل)، بهشت را برایش ضمانت کرد(أما أنا فأشهد أنه من أهل الجنة) و
از همه زیباتر اینکه چنین امام معصومی در روز عید قربان فرمود: در عرفات
هیچ کس جز على‌بن‌یقطین به دل من نگذشت و همه جا با من بود. (ما عرض فی
قلبی أحد و أنا على الموقف إلا علی بن یقطین، فإنه ما زال معی و ما فارقنی
حتى أفضت.)(رجال کشی/432-433)(رجال ابن داوود/254) چه مقام والایی.

” در کتاب کافی به نقل از علی‌بن‌یقطین آمده است که: امام موسی بن جعفر(ع)
به من فرمودند: “شیعه دویست سال است که با آرزوها تربیت می‌شود؛ إِنَّ
الشِّیعَةَ تُرَبَّى بِالْأَمَانِیِّ مُنْذُ مِائَتَیْ سَنَةٍ ” یعنی شیعه
هر لحظه آرزومند است که آقای خودش را ببیند و عمرش با آرزو سپری می‌شود. در
ادامه روایت آمده است که علی‌بن‌یقطین در گفتگویی که با پدرش داشته، پدر
می‌پرسد: “چطور وعده رسول خدا(س) در مورد به حکومت رسیدن فرزندان عباس محقق
شد، اما وعده حضرت در مورد فرج آل محمد محقق نشد؟ ” ـ ببینید چقدر شیعیان
سخن رسول خدا(ص) را جدی گرفته بودند، به‌طوری‌که لحظه شماری می‌کردند… و
مدام پیگیر ظهور و فرج بودند ـ علی‌بن‌یقطین در پاسخ می‌گوید: “اگر به ما
گفته بودند که امر فرج تا دویست سال یا سی‌صد سال دیگر اتفاق نمی‌افتد، در
آن صورت مردم قسی القلب می‌شدند. ” یعنی اگر مؤمنین ظهور را نزدیک نبینند و
بگویند تا ظهور خیلی مانده است، قساوت قلب پیدا خواهند
کرد.(کافی/1/369)(غیبت نعمانی/295)

” سپس می‌فرماید: “بلکه بگویید چقدر ظهور سریع و نزدیک است. ” (قَالَ
یَقْطِینٌ لِابْنِهِ عَلِیٍّ: مَا بَالُنَا …. فَقَالَ لَهُ عَلِیٌّ: … و
إِنَّ أَمْرَنَا لَمْ یَحْضُرْ فَعُلِّلْنَا بِالْأَمَانِیِّ وَ لَوْ قِیلَ
لَنَا إِنَّ هَذَا الْأَمْرَ لَا یَکُونُ إِلَى مِائَتَیْ سَنَةٍ أَوْ
ثَلَاثِمِائَةِ سَنَةٍ لَقَسَتِ الْقُلُوبُ وَ لَرَجَعَتْ عَامَّةُ
النَّاسِ عَنِ الْإِسْلَامِ وَ لَکِنْ قَالُوا مَا أَسْرَعَهُ وَ مَا
أَقْرَبَهُ تَأَلُّفاً لِقُلُوبِ النَّاسِ وَ تَقْرِیباً لِلْفَرَجِ “(همان
[سید احمد فهرى در شرح این روایت می‌گوید: “پاسخى که علىّ بپدرش داده است
پاسخ متینى است و آن را از امام موسى بن جعفر گرفته است. ” و سپس به روایتی
از صدوق اشاره می‌کند که یقطین همین سؤال را از امام کاظم(ع) پرسیده و
حضرت پاسخ مشابهی داده‌اند(علل الشرائع صدوق/2/581: قُلْتُ لِأَبِی
الْحَسَنِ مُوسَى ع: مَا بَالُ مَا رُوِیَ فِیکُمْ…]

” امام صادق(ع) می‌فرمایند: “فَتَوَقَّعُوا الْفَرَجَ صَبَاحاً وَ مَسَاءً
“(کافی/12/333) یعنی صبح و شب باید منتظر فرج مولایمان باشیم. حتی نه اینکه
فقط روزهای جمعه توقع فرج را داشته باشیم، بلکه هر صبح و شام مانند کسانی
که عزیزشان را گم کرده‌اند، باید در پی آقایمان باشیم و لحظه‌شماری کنیم.

” پیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند: “إِنَّمَا مَثَلُهُ کَمَثَلِ السَّاعَةِ لا
تَأْتِیکُمْ إِلَّا بَغْتَةً “(عیون اخبارالرضا/2/266) امر فرج مانند روز
قیامت است که ناگهانی رخ می‌دهد. پس تصور نکنیم که مقدمات طولانی و بسیار
پیچیده‌ای خواهد داشت. بنابراین هر لحظه ممکن است این امر عظیم رخ دهد.

” امام حسین(ع) می‌فرمایند: “یُصْلِحُ اللَّهُ تَبَارَکَ وَ تَعَالَى
أَمْرَهُ فِی لَیْلَةٍ وَاحِدَةٍ “(کمال الدین شیخ صدوق/1/316) خداوند امر
فرج را در یک شب اصلاح خواهد کرد. یعنی خداوند مقدمات و امور مربوط به فرج
را در یک شب فراهم خواهد کرد. پس نباید تصور کرد که یک‌سلسله مقدمات بسیار
پیچیده و طولانی باید اتفاق بیفتد تا حضرت ظهور کنند. و پیش خود بگوییم از
ظاهر اوضاع عالم معلوم است که ظهور به این زودی‌ها رخ نمی‌دهد.

محسن در تاریخ 7ام ، بهمن 1393:

بعد از سخنرانی استاد پناهیان در محرم91 در محضر امام خامنه ای که ایشان بحث نزدیکی ظهور را مطرح کردند.حمله های شدید مغرضان به ایشان شروع کردند و منتظر برخورد حضرت آقا با ایشان بودند و عدم دعوت مجدد ایشان به بیت بودند. اما بر خلاف انتظارات این افراد حضرت آقا در اولین سخنرانی عمومی بعد از سخنرانی استاد پناهیان در بیت رهبری ضمن تایید ضمنی صحبت های استاد پناهیان وعده نزدیکی ظهور را در صورت ایستادگی دادند:
استاد پناهیان:
من از شما می‌خواهم یک سؤال بکنم، عاشوراییان! اگر همین‌جوری روند جلو برود که مانعی هم برایش نیست، امکانات هم بیشتر شده برای اینکه رشد حرکت اسلام ناب تساعدی باشد، چند سال دیگر ظهور خواهد بود؟ محاسبۀ عقلانی بکن، اینکه پیشگویی و غیبگویی نیست، قواعد ظهور را نگاه کن، چند سال دیگر کار تمام خواهد شد؟ یک محاسبه بکن، یک آمار بکش، نمودار پای تخته بکش، امکانات، رشد ما، قدرت دشمن، شکستش در مقابل ما،
نمودار که کاری ندارد، می‌توانی سر انگشتی حساب کنی. سرانگشتی، نه اینکه می‌توانی وقت دقیق را اعلام کنی یا روز و تاریخ و سال را می‌توانی حساب کنی. تازه این روایت را از اباعبدالله الحسین(ع) را هم اگر نشنیدی من به شما بگویم.الان شما نگاه کنید خدا شاهده ظهور قابل پیش‌بینی است، بروید روایات قواعد ظهور را بخوانید، من به حوادث ظهور کاری ندارم، قواعد ظهور! یعنی می‌فرماید وقتی ظهور رخ می‌دهد که غربال بشوند همه، وقتی ظهور رخ می‌دهد که خلاء تئوریک در عالم پدید می‌آید، وقتی ظهور رخ می‌دهد که ظلم فراوان شده باشد، وقتی ظهور رخ می‌دهد که قومی مقدمه‌ساز باشند، کدامش محقق نشده؟ محاسبه کنیم، دیگر از دعا گذشته، البته دعا هم هنوز مؤثر است.
در کمال الدین شیخ صدوق سخنی از اباعبدالله الحسین(ع) در مورد ظهور آمده که می‌فرماید: «یُصْلِحُ اللَّهُ تَبَارَکَ وَ تَعَالَى أَمْرَهُ فِی لَیْلَةٍ وَاحِدَة»(16) خدا مقدمات ظهور را یک شبه فراهم می‌کند. پس کِی می‌خواهد باشد؟ بله من دارم حسّ ظهور را تقویت می‌کنم، حسّ نزدیک بودنِ ظهور را، بر اساس محاسبۀ عقلانی.
نصرت خدا چرا باید قطع بشود؟ ما که داریم تکلیف‌مان را انجام می‌دهیم، حرکت کلان جامعه خوب بودنش محرز است دیگر، اشکالات هست، اشکالات را باید برطرف بکنیم، ما الان کجا ایستادیم در تاریخ؟ ما وضع مدرسه‌هایمان باید عوض بشود، وقتی از دین صحبت می‌شود، دینِ در آستانۀ ظهور باید تعلیم داده بشود، آخرین وظایف منتظران باید به منتظران گوشزد بشود، نه به طور کلّی از وظایف منتظران سخن بگوییم، منتظر دیگر الان باید از نظر روحی آماده بشود امام مقتدر را پای رکابش کار بکند.

می‌ترسم بعضی از شیعیان هنوز ذهنیت امام مظلوم در ذهن‌شان باشد آماده نیستند برای امام مقتدر، چون ائمۀ هدی همه مظلوم بودند و این تا بوده وقتی امامی را شناخته، از مظلومیتش گریه کرده و حق هم هست برای مظلومیت ائمۀ هدی آدم گریه بکند. آنوقت یک‌دفعه‌ای این‌جور نشود که حضرت تشریف‌فرما بشوند، تو آمادگی نداری با امام مقتدر برخورد کنی برگردی بگویی این آقا چرا اینقدر می‌زند؟!

در روایت نوشته بعضی‌ها این را می‌گویند، حالا آقا هم که معلوم است چه کسانی را می‌زند، معلوم است فقط کسانی که حجت بر آنها تمام شده، غاصبین همۀ حقوق انسان‌ها هستند را می‌زند، ولی بعضی‌ها نیست عادت دارند امام‌ها همه مظلوم باشند، آمادگی برخورد با امام مقتدر را ندارند، آقا! تعلیمات‌مان را ما باید جهتی ببریم که آمادۀ فرج بشوند، اصلاً ظرفیت نصرت الهی باشد، یک شرایط دیگری در پیش است.»

http://bayanmanavi.ir/post/29

امام خامنه ای در 19 دی 91:
اگر شما ملت عزیز ما، شما جوانهاى خوش‌روحیه و پرتوان و عازم، در این راهى که دارید میروید، ایستادگى کنید، شک نکنید که در زمان خود، در زمان متناسب، تمام آمال و آرزوها و داعیه‌ها و شعارهاى ملت ایران نه فقط نسبت به خود این کشور، بلکه نسبت به دنیاى اسلام و امت اسلامى و جامعه‌ى بشرى تحقق پیدا خواهد کرد. هرکارى دوره‌اى دارد، زمانى دارد؛ در زمان متناسب خود، این آرزوها تحقق پیدا خواهد کرد. ملت ایران به آن نقطه‌اى که مورد نظر اوست، به دنبال آن حرکت
کرده است، اهتمام ورزیده است، خواهد رسید؛ راهش مقاومت کردن است.
آن وقت چه اتفاقى مى‌افتد؟ مسیر تاریخ دنیا تغییر پیدا خواهد کرد؛ مسیر تاریخ عوض خواهد شد. امروز مسیر تاریخ، مسیر ظلم است؛ مسیر سلطه‌گرى و سلطه‌پذیرى است؛ یک عده در دنیا سلطه‌گرند، یک عده در دنیا سلطه‌پذیرند. اگر حرف شما ملت ایران پیش رفت، اگر شما توانستید پیروز شوید، به آن نقطه‌ى موعود برسید، آن وقت مسیر تاریخ عوض خواهد شد؛ زمینه‌ى ظهور ولىّ‌امر و ولىّ‌عصر (ارواحنا له الفداء) آماده خواهد شد؛ دنیا وارد یک مرحله‌ى جدیدى خواهد شد. این بسته به عزم امروز من و شماست، این بسته به معرفت امروز من و شماست.»

http://yaali.blog.ir/post/495
http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=21890

moshtagh در تاریخ 7ام ، بهمن 1393:

سلام
بزرگوار من قصد هیچگونه بی احترامی و جسارت به کسی را ندارم . آنچه عرض کردم بر اساس خصومت شخصی یا تعلق و عدم تعلق به شخص خاصی نیست، من عملکرد اشخاص را با حق میسنجم نه حق را با اشخاص که این نتیجه را بگیرم: هر چی فلانی گفت چون فلانی گفته حقه . خیر
1.دیدار جمعی از اساتید و کارشناسان، مؤلفان و فارغ‌التحصیلان مرکز تخصصی مهدویت با رهبر انقلاب: یکی از موارد مهم و ضروری در مقوله‌ی مهدویت، افزایش کارهای عالمانه، دقیق و متقن به دست اهل فن و متخصصان واقعی این موضوع و پرهیز از کارهای عامیانه، جاهلانه، غیرمعتبر و براساس تخیلات و توهمات است.
توجه کنید: به دست اهل فن و متخصصان واقعی این موضوع…
من توجه شما را به معنای اهل فن و متخصصان واقعی از بیان خود آقا جلب میکنم. دقت کنید:
کارِ عالمانه، قوی، متکی به مدرک و سند، که البته کار اهل فنِ این کار است، این هم کار هر کسی نیست، باید اهل فن باشد، اهل حدیث باشد، اهل رجال باشد، سند را بشناسد، اهل تفکر فلسفی باشد؛ بداند، حقایقی را بشناسد، آن وقت میتواند در این زمینه وارد میدان شود و کار تحقیقاتی انجام دهد.http://www.fetan.ir/home/4433#comment-7075
اهل حدیث باشد اهل رجال باشد سند را بشناسد …
اکنون توجه شما را به نظر آقای پناهیان _در کلیپ مربوط_ راجع به اعتبار و عدم اعتبار روایات مرتبط با نشانه های ظهور جلب میکنم:
ایشان معتقدند مهم نیست این روایات معتبر هستند یا نیستند و مهم نیست که سند کتابی معتبر باشد یا نباشد می فرمایند “حالا یه کتاب غیر معتبر را یه مردم معرفی کنیم چه میشود” و معتقدند از طریق بیان این روایات باید حالت انتظار را در مردم ایجاد کرد.
خب وقتی ایشان به ضرورت معتبر بودن یا نبودن و بحث سندی و رجالی روایت اعتقادی ندارند آیا جزء متخصصین کار مهدویت هستند؟؟
در ضمن مشی آقای پناهیان در مورد اهتمام به بیانات مقام معظم رهبری برای همه مشخص است و کسی انکار نمیکند اما ظاهرا در این مورد اختلاف نظر دارند.

اما در مورد بحث انتظار و اینکه ما باید هر لحظه منتظر لحظه ظهور باشیم و آن را نزدیک بدانیم را قطعا هر منتظری به جد قبول دارد و این منظور به هیچ وجهی نمیتواند جدا از یک منتظر واقعی باشد. “انهم یرونه بعیدا نراه قریبا”
اما آنچه این آمادگی را در هر لحظه برای منتظر ایجاد میکند معرفت و اعتقادی است که پشتوانه متقن این انتظار است معرفت به وجود امام حی حاضری که هر لحظه گواه و شاهد بر اعمال ماست و چنین اعتقادی است که یک منتظر واقعی را ملتزم میکند که آنگونه باشد که امام وی از او راضی باشد و زمینه ساز ظهور حضرت باشد و این زمینه سازی از خودسازی وی آغاز میشود چرا که بواسطه این اعتقاد و پشتوانه معرفتی هر لحظه خود را در محضر امام میبیند.
اما اگر قرار است این انتظار با تکیه بر اموری چون تطبیق دادن روایات غیر معتبر و غیر مستند به حوادث و اتفاقات پیرامون منطقه در منتظر ایجاد شود مسلما عمر و عمق این انتظار به اندازه ی صحت و عدم صحت این تطبیق خواهد بود. گذشته از اینکه اگر این تطبیق اشتباه از کار درآید چنانچه بارها اینگونه شده است لطماتی گاها جبران ناپذیر به بار خواهد آورد و گذشته از سوء استفاده مدعیان دروغین و گذشته از مجالی که این گونه تطبیق ها برای مدعیان فراهم میکنند.
اما در ادامه توجه شما و دیگر بزرگواران را به ذکر نکاتی جلب میکنم که شاید پاسخ این سوال باشد که پس چرا این روایات مطرح شده است؟
1. کلید واژه فرج در روایات مخصوص و مختص به بحث ظهور حضرت مهدی عج نمیباشد و این واژه در روایات به معنای گشایش آمده و بعضا در مورد گشایش شیعیان از حکومتهای ظالمی چون عباسیان بکار رفته است.(لذاست که کار عالمانه در مورد انتظار و مهدویت کار متخصصان آن است. این یک کلید واژه و نمونه بود …)
2. برخی از روایاتی که به عنوان نشانه های ظهور گاها مطرح میشود جزء ملاحم و فتن است و پیشگویی های ائمه اطهار در مورد برخی حکومت ها مثلا عباسیان است لذا باز هم تطبیق آنان بر اموری چون ظهور و نشانه های آن غیر عالمانه است.
3. از روایات نشانه های ظهور تنها پنج نشانه قطعی ظهور را میتوان به طور یقین عنوان کرد که در روایات نیز به قطعی بودن آن تصریح شده است چرا که بقیه روایات که جزء نشانه های ظهور مطرح شده اند(که گاها اشتباها به جهت وجود همان واژه فرج در این دسته روایات آورده اند ) اگر نشانه باشند، نشانه های غیر قطعی هستند و تطبیق دادن آنان به این سادگی نیست. همانطور که میبینیم طی سالهای متمادی برخی تطبیق هایی داده اند و اشتباه از کار در آمده است.
ضمن اینکه همانطور که گفته شد این نشانه ها تاثیری در بحث انتظار و منتظری که با پشتوانه معرفت و اعتقاد راسخ هر لحظه خود را در محضر امام میبیند ندارد. و تطبیق ندادن و مطرح نکردن آنان نه تنها ناامیدی در منتظران ایجاد نمیکند بلکه احتمال دلسرد شدن را پس از اشتباه بودن تطبیق از آنان میگیرد و فرصت به مدعیان نمیدهد. (مثل همین جناب احمد الحسن و …)
و کلام آخر: بیانات مقام معظم رهبری
از کارِ عالمانه و همراه با دقت در مسئله‌ی انتظار و مسئله‌ی دوران ظهور نباید غفلت کرد. و از کارِ عامیانه و جاهلانه بشدت باید پرهیز کرد. از جمله‌ی چیزهائی که میتواند یک خطر بزرگ باشد، کارهای عامیانه و جاهلانه و دور از معرفت و غیر متکی به سند و مدرک در مسئله‌ی مربوط به امام زمان (عجّل‌اللَّه تعالی فرجه الشّریف) است، که همین زمینه را برای مدعیان دروغین فراهم میکند. کارهای غیرعالمانه، غیرمستند، غیر متکی به منابع و مدارک معتبر، صرف تخیلات و توهمات؛ اینجور کاری مردم را از حالت انتظار حقیقی دور میکند، زمینه را برای مدعیان دروغگو و دجال فراهم میکند؛ از این بایستی بشدت پرهیز کرد.

در طول تاریخ مدعیانی بودند؛ بعضی از مدعیان هم همین چیزی که حالا اشاره کردند، یک علامتی را بر خودشان یا بر یک کسی تطبیق کردند؛ همه‌ی اینها غلط است. بعضی از این چیزهائی که راجع به علائم ظهور هست، قطعی نیست؛ چیزهائی است که در روایات معتبرِ قابل استناد هم نیامده است؛ روایات ضعیف است، نمیشود به آنها استناد کرد. آن مواردی هم که قابل استناد هست، اینجور نیست که بشود راحت تطبیق کرد. همیشه عده‌ای این شعرهای شاه نعمت‌اللَّه ولی را – در طول سالهای متمادی و در موارد زیادی – بر آدمهای مختلفی در قرون مختلف تطبیق کردند، که بنده دیدم. گفتند بله، اینی که گفته من فلان کس را، فلان جور میبینم، این فلان کس است؛ یک شخصی را گفته‌اند. باز در یک زمان، صد سال بعد مثلاً، یک کس دیگری را پیدا کردند و به او تطبیق کردند! اینها غلط است، اینها کارهای منحرف‌کننده است، کارهای غلطانداز است. وقتی انحراف و غلط به وجود آمد، آن وقت حقیقت، مهجور خواهد شد، مشتبه خواهد شد، وسیله‌ی گمراهی اذهان مردم فراهم خواهد شد؛ لذا از کارِ عوامانه، از تسلیم شدن در مقابل شایعات عامیانه بایستی بشدت پرهیز کرد. کارِ عالمانه، قوی، متکی به مدرک و سند، که البته کار اهل فنِ این کار است، این هم کار هر کسی نیست، باید اهل فن باشد، اهل حدیث باشد، اهل رجال باشد، سند را بشناسد، اهل تفکر فلسفی باشد؛ بداند، حقایقی را بشناسد، آن وقت میتواند در این زمینه وارد میدان شود و کار تحقیقاتی انجام دهد. این بخش از کار را هرچه ممکن است، بیشتر باید جدی گرفت تا راه ان‌شاءاللَّه برای مردم باز شود؛ هرچه دلها با مقوله‌ی مهدویت آشنا شود و انس پیدا کند و حضور آن بزرگوار برای ما، ما مردمی که در دوران غیبت هستیم، محسوستر شود و بیشتر حس کنیم و رابطه بیشتر داشته باشیم، این برای دنیای ما و برای پیشرفت ما به سمت آن اهداف بهتر خواهد بود.
اللهم عجل لولیک الفرج

مهدی نجفی در تاریخ 6ام ، بهمن 1393:

فعلا که فرستاده ایشون سید احمدالحسن یمانی ع این همه سال داره داد میزنه بیاید ظهور نزدیکه اما انگار بر گوشها و چشم هامون مهر زدن نمیشنویم!شما هم تو سایتتون یه سری دروغ به ایشون نسبت دادین متاسفانه!با وجود این همه احادیث درباره فرستاده امام مهدی عج و ضرورت حضور زمینه ساز قبل از ظهور حضرت ع باز غمگینانه تاریخ برای مسلم تکرار میشه اما این بار خدا جور دیگه ای مقرر کرده و چه بسا گروهی اندک با یقینشون بر عده ای کثیر پیروز شدن و میشن ان شا الله.

moshtagh در تاریخ 7ام ، بهمن 1393:

سلام
شما مطمئنید کاملا تحقیق کردید در این زمینه؟؟و آیا به خودتون فرصت شنیدن و تحلیل حرفها و نقدهای متخصصین را دادید؟؟ کذاب بودن ایشان و دروغگو بودنشون کاملا واضحه مثل روز چطور متوجه نشدید مراقب باشید دینتان را از چه کسی میگیرید!!!!

افسر جوان در تاریخ 18ام ، بهمن 1393:

سلام عليكم
تبادل لينك كنيد لطفا

من در تاریخ 28ام ، تیر 1394:

آقای پناهیان از اشتباه گفتن این مطلب ازآقای کورانی عذرخواهی کردن

من در تاریخ 28ام ، تیر 1394:

و همچنین گفتند که این فیلم را پاک کنید (برای تصدیق گفته ام تحقیق کنید)

نام و نام خانوادگی: (موردنیاز)
پست الکترونیک: (موردنیاز)
آدرس اینترنتی:
درج دیدگاه:
تازه های فتن