امروز: شنبه 7 مرداد 1396
-------------------------- تبلیغات

کد خبر: 477
تاریخ انتشار: 1:06 ب.ظ - چهارشنبه 1393/02/3
چاپ این پست
سیدنا القائد

جمهورى اسلامى در همه‌ى سطوحش؛ از رهبرى و رياست جمهورى و مسئولين گوناگون و مردم و تظاهرات و پول و كمك و سپاه و غيره، همه در خدمت برادران فلسطينىِ مظلوم و مسلمان قرار گرفتند. در بحبوحه‌ى اين حرفها، يك وقت ديديم كه ويروسى دارد تكثير مثل ميكند؛ دائم ميروند پيش بعضى از بزرگان، بعضى […]

جمهورى اسلامى در همه‌ى سطوحش؛ از رهبرى و رياست جمهورى و مسئولين گوناگون و مردم و تظاهرات و پول و كمك و سپاه و غيره، همه در خدمت برادران فلسطينىِ مظلوم و مسلمان قرار گرفتند. در بحبوحه‌ى اين حرفها، يك وقت ديديم كه ويروسى دارد تكثير مثل ميكند؛ دائم ميروند پيش بعضى از بزرگان، بعضى از علماء، بعضى از محترمين، كه آقا! شما داريد به كى‌ كمك ميكنيد؛ اهل غزه ناصبى‌اند! ناصبى يعنى دشمن اهل‌بيت. يك عده هم باور كردند! ديديم پيغام و پسغام كه آقا، ميگويند اينها ناصبى‌اند. گفتيم پناه بر خدا، لعنت خدا بر شيطان رجيمِ خبيث. در غزه مسجد الامام اميرالمؤمنين على‌بن‌ابى‌طالب هست، مسجد الامام الحسين هست، چطور اينها ناصبى‌اند؟! بله، سنى‌اند؛ اما ناصبى؟! اينجور حرف زدند، اينجور اقدام كردند، اينجور كار كردند. نقطه‌ى مقابلش هم هست: يك عده بلند شوند بروند قم، لابلاى كتابهاى شيعه را نگاه كنند، ببينند كجا اهانت به مقدسات اهل سنت است، از او عكس بگيرند، بيايند تو محافل سنى پخش كنند، ببينيد آقا! اين كتابهاى شيعه است. يا يك گوينده‌ى نادان، غافل يا مغرضى روى منبر نسبت به مقدسات اهل سنت حرف مهمل و بدى بزند؛ اين را نوار كنند، سى دى كنند، بروند اينجا آنجا پخش كنند، بگويند ببينيد آقا! اين شيعه است. اين را به او بدبين كنند، او را به اين بدبين كنند. اين معنايش چيست؟ «و تذهب ريحكم»(11) يعنى چه؟ يعنى همين ديگر. وقتى اختلاف پيدا شد، وقتى تفرقه پيدا شد، وقتى نسبت به هم سوءظن وجود داشت، وقتى يكديگر را خائن دانستيم، طبيعى است كه با هم همكارى نخواهيم كرد. همكارى هم اگر بكنيم، با هم صميمى نخواهيم بود. اين همان چيزى است كه آن دشمن دنبال اوست. هم عالم شيعه، هم عالم سنى، بايد اين را بفهمند؛ اين را درك كنند. بديهى است دو تا مذهب در برخى از اصول، در برخى از فروع با هم اختلاف دارند؛ البته در بسيارى هم با هم اتحاد دارند. اما اختلاف به معناى دشمنى نيست. فتاواى فقهاى شيعه در مواردى صد و هشتاد درجه با هم اختلاف دارد. فتاواى ائمه‌ى اهل سنت در مواردى بسيار با همديگر اختلاف دارد؛ اما لزومى ندارد وقتى اختلاف دارد، انسان به همديگر بدگوئى كنند و فحش بدهند. خيلى خوب، او مذهبش اين است، آن هم مذهبش اين است. …(12) بله، اهل سنت همين است. يعنى هيچكس نبايد خيال كند كه اهل‌بيت پيغمبر مخصوص و متعلق به شيعه‌اند؛ نه، مال همه‌ى دنياى اسلامند. چه كسى است كه فاطمه‌ى زهرا (سلام اللَّه عليها) را قبول نداشته باشد؟ چه كسى است كه حسنين (عليهماالسّلام) سيّدا شباب اهل الجنّة را قبول نداشته باشد؟ چه كسى است كه ائمه‌ى بزرگوار شيعه را قبول نداشته باشد؟ حالا يكى او را امام و واجب‌الاطاعه و مفروض‌الطاعه ميداند، يكى نميداند؛ اما قبولشان دارند. اينها حقايقى است، بايد اينها را فهميد، بايد اينها را نهادينه كرد. بعضى البته اين را نميفهمند، متحرك به تحريك دشمن ميشوند. در حالى كه خيال ميكنند كه كار درست را انجام ميدهند. «قل هل ننبّئكم بالاخسرين اعمالا. الّذين ضلّ سعيهم فى الحياة الدّنيا و هم يحسبون انّهم يحسنون صنعا»؛(13) خيال ميكنند كار خوب ميكنند، غافل از اينكه دارند براى دشمن كار ميكنند. اين خصوصيتِ زمان ماست.

.

آن کسى که نداى تفرقه‌ى بین شیعه و سنى را سر میدهد و به بهانه‌ى مذهب، میخواهد وحدت ملى را به هم بزند، چه شیعه باشد و چه سنى، مزدور دشمن است؛ چه بداند، چه نداند.
گاهى بعضیها مزدور دشمنند و خودشان نمیدانند…
افرادی را هم از بین شیعیان میشناسیم که فقط مسئله ‏شان مسئله ‏ی نادانی نیست، بلکه مأموریت دارند برای اینکه ایجاد اختلاف کنند به مقدسات اهل سنت اهانت میکند،
عرض میکنم: رفتار هر دو گروه حرام شرعی است و خلاف قانونی است…

مسلمانها باید با هر عامل مخالفِ وحدت و ضدّ وحدت مقابله بکنند؛ این یک تکلیف بزرگ براى همه‌ى ما است؛ هم شیعه باید این را قبول کند، هم سنّى باید قبول کند، هم شعبه‌هاى گوناگونى که در میان شیعیان و در میان سنّى‌ها وجود دارد این را باید بپذیرند…
امام خامنه ای در دیدار مداحان: بارها گفته ایم که امروز اختلافات مذهبی بین مسلمانان، شمشیری در دست دشمن است. این را چندبار بگوییم؟ چرا بعضی گوش نمیکنند؟ / علنی کردن اختلافاتی که کینه ها را بیشتر میکند، کفران نعمت است/در جلسه ها نباید کینه ها و اختلافات را طرح کرد.

.
(همه‌ى تلاشهاى دشمن متوجّه اين ميشود كه امّت اسلامى را از ياد فلسطين غافل كند. چه جور؟ با ايجاد اختلافات، با جنگهاى داخلى، با ترويج افراطگرىِ انحرافى به نام اسلام و به نام دين و شريعت)
دشمنان اسلام برنامه‌ريزى كردند؛ اينها چيزهايى نيست كه دفعتاً به‌وجود بيايد، اينها چيزهاى خلق‌السّاعه نيست؛ اينها چيزهايى است كه درباره‌ى آن مدّتها برنامه‌ريزى شده است، پشت سر اينها سياست هست، پشت سر اينها پول هست، دستگاه‌هاى جاسوسى پشت سر اين‌جور كارها هستند. مسلمانها بايد با هر عامل مخالفِ وحدت و ضدّ وحدت مقابله بكنند؛ اين يك تكليف بزرگ براى همه‌ى ما است؛ هم شيعه بايد اين را قبول كند، هم سنّى بايد قبول كند، هم شعبه‌هاى گوناگونى كه در ميان شيعيان و در ميان سنّى‌ها وجود دارد اين را بايد بپذيرند.

علماى دنياى اسلام مردم را از تشديد اختلافات فرقه‌اى و مذهبى برحذر بدارند. دانشمندان دانشگاهى، دانشجويان را توجيه كنند و به آنها تفهيم كنند كه امروز مهم‌ترين مسئله در دنياى اسلام وحدت است

بارها ما گفته‌ایم، براى آدمهاى آگاه و مطّلع از اوضاع جهان و جهان اسلام هم این مثل روز روشن است که امروز اختلافات مذهبى در میان مسلمانان، یک وسیله و برگه‌اى است در دست دشمنان ما. یک شمشیر در دست دشمنان ما، همین اختلافات مذهبى است. علنى کردن اختلافات، صریح کردن مخالفتهاى اعتقادى، به زبان آوردن مطالبى که کینه‌ها را برمى‌افروزد، یکى از وسایلى است که دشمن ما از آن بیشترین استفاده را دارد میکند.

در جلسات نباید کینه‌ورزى‌هاى مذهبى را زیاد کرد؛ این را چقدر باید تکرار کرد؟ بارها تکرار کرده‌ایم؛ بعضى حاضر نیستند [گوش کنند]. شما اگر بخواهید آن کسى را که موافق مذهب شما نیست و عقیده‌ى حقّ شما را قبول ندارد هدایت کنید، چه کار میکنید؟ اوّل شروع میکنید به مقدّسات او بدگویى کردن و دشنام دادن؟ اینکه بکلّى او را از شما دور خواهد کرد و امید هدایت او را به صفر خواهد رساند.1393/01/31

خوب فهميدند كه اگر در دنياى اسلام مذاهب اسلامى گريبان يكديگر را بگيرند و كشمكش با همديگر را شروع كنند، رژيم غاصب صهيونيست نفس راحتى خواهد كشيد؛ اين را خوب فهميدند، درست فهميدند؛ لذا از يك طرف گروه‌هاى تكفيرى را به راه مى‌اندازند كه نه فقط شيعه را تكفير كنند، بلكه بسيارى از فِرق اهل سنّت را هم تكفير كنند؛ از آن طرف هم يك عدّه مزدور را به راه بيندازند كه براى اين آتش هيمه فراهم كنند، بنزين روى آتش بريزند؛ كه مى‌بينيد، ميشنويد، يا خبر داريد. وسائل ارتباط جمعى و رسانه در اختيار اينها ميگذارند؛ در كجا؟ در آمريكا! در كجا؟ در لندن! آن تشيّعى كه از لندن و از آمريكا بخواهد براى دنيا پخش بشود، آن تشيّع به درد شيعه نميخورد. رهبران دينى تشيّع و بخصوص بعد از پيروزى انقلاب اسلامى، امام بزرگوار و ديگران، اين همه تأكيد ميكنند بر حفظ اتّحاد امّت اسلامى و برادرى مسلمانان با يكديگر، آن‌وقت يك عدّه‌اى – كاسه‌ى داغ‌تر از آش – دنبال آتش‌افروزى، دنبال ايجاد درگيرى و اختلاف [هستند]. اين همان چيزى است كه دشمن ميخواهد؛ اين همان چيزى است كه دشمنان دنياى اسلام كه نه شيعه‌اند، نه سنّى‌اند، نه اين را دوست دارند، نه آن را دوست دارند، دنبالش هستند. اينها را بايد بفهميم، اينها را بايد توجّه كنيم.1392/06/20

يكى از راهبردهاى اساسى دشمنان اسلام و بخصوص دشمنان نظام اسلامى در منطقه، راهبرد ايجاد اختلاف فرقه‌اى و مذهبى و مسئله‌ى شيعه و سنّى است؛ اين را توجّه داشته باشيد. و دو دسته عامل و مزدور دشمن در اين زمينه شدند: يك دسته از سنّى‌ها، يك دسته از شيعه‌ها؛ يك دسته آن تكفيريهاى منحرفِ از حقيقت دين، يك دسته هم از كسانى كه براى دشمن كار ميكنند، زير اسم شيعه و به نام شيعه، تحريكِ احساسات ديگران را ميكنند، و دشمنى‌ها را توجيه ميكنند و آتش فتنه را برافروخته ميكنند. هر مجموعه‌اى، هر دستگاهى، هر دولتى كه فريب اين توطئه‌ى بزرگ را بخورد و غرق بشود در اين قضيّه، و هر مجموعه‌اى كه اشتباه بكند، قطعاً ضربه خواهد زد به حركت اسلامى و به نظام اسلامى، بخصوص به كشور ما ضربه خواهد خورد. من اصرار دارم بر اينكه بزرگان علما، چه شيعه، چه سنّى، چه در ايران، چه در مناطق ديگر، توجّه بكنند كه اختلافات بين فرقه‌هاى اسلامى نبايد موجب بشود كه ما يك جبهه‌ى جديدى در مقابل خودمان باز كنيم و از دشمن اصلى كه دشمن اصل اسلام و دشمن استقلال و دشمن بهروزى مردم منطقه است، غافل بمانيم.1392/06/14

ببينيد با اين اختلافاتى كه بين ما مسلمانان به وجود آوردند، رژيم صهيونيستى غاصب چه نفس راحتى ميكشد. هر وقتى كشورهاى اسلامى و ملتهاى اسلامى بخواهند به هم نزديك شوند، يك توطئه‌اى درست ميكنند، يك حادثه‌اى به وجود مى‌آورند. اينها بايد چشم ما را باز كند، اينها بايد ملتهاى مسلمان را بيدار كند، اينها بايد چهره‌ى رؤسا و حاكمان بااخلاص را از حاكمان دست‌نشانده‌ى دشمنان ممتاز كند. اينجا صحنه‌ى امتحان است.
امروز هر حنجره‌اى كه به وحدت دنياى اسلام دعوت كند، حنجره‌ى الهى است، ناطق من اللّه است. هر حنجره‌اى و زبانى كه ملتهاى مسلمان را، مذاهب اسلامى را، طوايف گوناگون اسلامى را به دشمنى با يكديگر تحريك كند و عصبيتها را عليه يكديگر تحريك كند، ناطق من الشيطان است. «من اصغى الى ناطق فقد عبده فان كان النّاطق عن اللّه فقد عبد اللّه و ان كان النّاطق ينطق عن لسان ابليس فقد عبد ابليس». آنهائى كه از زبان ابليس حرف ميزنند، خودشان و مستمعين خودشان را به طرف جهنم ميبرند؛ خودشان را هم دچار هلاكت ميكنند. «أ لم تر الى الذّين بدّلوا نعمت اللّه كفرا و احلّوا قومهم دار البوار. جهنّم يصلونها و بئس القرار»؛ «يقدم قومه يوم القيامة فأوردهم النّار»، كه درباره‌ى فرعون است.
كسانى كه امروز دنياى اسلام را از اتحاد و يكپارچگى دور ميكنند – در حالى كه احتياج به يكپارچگى، امروز بيشتر از هميشه است – اينها به نفع شياطين كار ميكنند، به نفع ابليس‌ها كار ميكنند.1392/03/18

نقشه‌ى دشمن، اختلاف‌افكنى در بين مسلمانان است؛ نقشه‌ى دشمن، تحريك عصبيتهاى مذاهب مختلف اسلامى عليه يكديگر است؛ نقشه‌ى دشمن اين است كه توجه امت اسلامى را از نقطه‌ى حقيقى خصومت و دشمنى – يعنى سرمايه‌دارىِ فاسد و مفسد و صهيونيزم – منحرف كند و به جاهاى ديگرى متوجه كند.1392/03/17

اختلاف‌افكنى يا تحريك عصبيتهاى اختلاف‌افكن، مصلحت نيست؛ نه امروز مصلحت است، نه زمان امام صادق (عليه‌السّلام) مصلحت بود؛ آنها هم جلويش را گرفتند. بعضى از افراد سطحى‌نگر به اين مسئله توجه ندارند1392/02/11

امروز يكى از خطرناك‌‌ترين چيزهائى كه نهضت بيدارى اسلامى را تهديد ميكند، اختلاف‌‌افكنى و تبديل اين نهضتها به معارضه‌‌هاى خونين فرقه‌‌اى و مذهبى و قومى و ملّى است. اين توطئه هم‌‌اكنون از سوى سرويسهاى جاسوسى غرب و صهيونيزم، با كمك دلارهاى نفتى و سياستمداران خودفروخته، از شرق آسيا تا شمال آفريقا و بويژه در منطقه‌‌ى‌‌عربى ، با جد و اهتمام دنبال ميشود و پولى كه ميتوانست در خدمت بهروزى خلق خدا باشد، خرج تهديد و تكفير و ترور و بمبگذارى و ريختن خون مسلمانان و برافروختن آتش كينه‌‌هاى درازمدت ميگردد. آنها كه قدرت يكپارچه‌‌ى اسلامى را مانع هدفهاى خبيث خود ميدانند، دامن‌‌زدن به اختلافها در درون امت اسلامى را آسانترين راه براى مقصود شيطانى خود يافته‌‌اند و تفاوتهاى نظرى در فقه و كلام و تاريخ و حديث را – كه طبيعى و اجتناب‌‌ناپذير است – دستاويز تكفير و خونريزى و فتنه و فساد ساخته‌‌اند.1392/02/09

ایجاد اختلاف و تفرقه میان امت اسلامی از اهداف مسلّم و برنامه‌ریزی‌شده‌ی صهیونیست‌ها و بقیه‌ی مستكبران است.1391/12/09

امروز مهمترين دستاويز دشمن براى مقابله‌ى با بيدارى اسلامى، ايجاد اختلاف است. مسلمان را در مقابل مسلمان قرار دادن، مسلمان را به دست مسلمان از بين بردن، اينها را به هم مشغول كردن؛ چه چيزى بهتر از اين براى دشمنان استقلال اسلامى كه مسلمانان را به هم مشغول كنند؟ از روز اوّلى كه انقلاب اسلامى در ايران پيروز شد، سياست ايجاد اختلاف در ميان ملت ما و كشور ما دنبال شد؛ اما جمهورى اسلامى با قاطعيتِ كامل در مقابل اين مسئله ايستاد. در سطح بين‌الملل اسلامى هم اختلافات مذهبى را مطرح كردند، اما جمهورى اسلامى پرچم اتحاد اسلامى را برافراشت. ما اعلام كرديم، امام بزرگوار ما بارها اين را گفتند، و ملت ايران در زمان ايشان و بعد از ايشان تكرار و تأكيد كردند كه ما معتقد به برادرى اسلامى هستيم.ما هر شكافى بين مسلمانان را رد ميكنيم؛ اين درست نقطه‌ى مقابل عوامل دشمنان است كه از هر پديده‌ى كوچكى براى ايجاد اختلاف بين مسلمانان استفاده ميكنند. اگر شما نگاه كنيد، مى‌بينيد امروز سياست دشمنان بيدارى اسلامى در كشورهاى شمال آفريقا هم، ايجاد اختلاف است. سياست استكبار همين است؛ اينها را به جان هم بيندازند، اينها را در مقابل هم قرار دهند.
علاج اين بيمارى، احساس اتحاد بين مسلمين است؛ ملتهاى مسلمان بايد با هم متحد شوند. در داخل هر كشور، گروههاى مختلف، مذاهب مختلف، جناحهاى مختلف، بايد دست به دست هم بدهند؛ اختلافات فكرى و عقيدتى و سياسى و سليقه‌اى و جناحى را بر حركتهاى اساسىِ خودشان حاكم نكنند، تا بتوانند در مقابل دشمن بايستند؛ امروز راه، فقط اين است. با انواع حيل دارند تلاش ميكنند ايجاد اختلاف كنند؛ مى‌بينيد شما. وقتى مسلمانها سرشان به اختلاف با يكديگر مشغول شد، مسئله‌ى فلسطين در حاشيه قرار ميگيرد؛ ايستادگى در مقابل زياده‌خواهى آمريكا و غرب، در حاشيه قرار ميگيرد؛ آنها امكان پيدا ميكنند كه نقشه‌هاى خودشان را عمل كنند.من كسى را متهم نميكنم به اين كه عالماً و عامداً دارد نقشه‌ى دشمن را انجام ميدهد، اما به طور قطع و يقين ميگويم: هر حركت اختلافى، به هر شكلى، در ميان ملتهاى مسلمان، يا در درون يك كشور ميان افراد آن كشور، بازى كردن در زمينى است كه دشمن آن زمين را تعيين كرده است؛ كمك به دشمن است. مسئله‌ى وحدت را همه بايد جدى بگيرند؛ در درجه‌ى اول، نخبگان؛ نخبگان سياسى، نخبگان دينى، نخبگان دانشگاهى، نخبگان حوزه‌هاى علميه؛ در همه جا. در كشور ما همه مسئله‌ى وحدت را جدى بگيرند. ايجاد اختلاف مذهبى بين گروههاى مختلف مسلمان، خطر بزرگى است. اگر دشمنان بتوانند آتش اختلافات فرقه‌اى را در يك جائى برافروزند، فرونشاندن آن جزو دشوارترين كارهاست.اين خطر بزرگى است كه دشمنان تجربه كردند. انگليسها در اين زمينه داراى تجربه‌هاى طولانى‌اند. ما در تاريخ، در شرح حال اينها ميخوانيم و مى‌بينيم كه چه كارهائى را كردند براى ايجاد اختلاف. اينها بلدند، ديگران هم از اينها ياد گرفتند. مشغول تلاش هستند براى ايجاد اختلاف؛ بايد پرهيز كرد. نبايد با احساسات سطحى و عاميانه، موجب برافروختن اين آتشها شد؛ اين، سرنوشت ملتها را سياه ميكند؛ ملتها را به خاك سياه مينشاند؛ دشمنان اسلام را، دشمنان مسلمين را، دشمنان استقلال را، در كارهاى خودشان موفق ميكند؛ نقشه‌ى آنها را تحقق خواهد بخشيد؛ بايد بيدار بود.1391/11/10

امروز به شما عرض كنم: برادران! خواهران! ابزارى كه در دست دشمنان ما ميتواند فعال شود و از آن حداكثر استفاده را دارند ميكنند، اختلافات است؛ اختلاف شيعه و سنى، اختلاف قوميتها، اختلاف مليتها، تفاخرهاى غلط. مسئله‌ى شيعه و سنى را دارند بزرگ ميكنند، سعيشان اين است اختلاف ايجاد كنند. مى‌بينيد در كشورهاى اسلامى، در همين كشورهاى انقلاب كرده، اختلاف ايجاد ميكنند؛ در نقاط ديگر دنياى اسلام اختلاف ايجاد ميكنند؛ همه بايد بيدار باشند، همه بايد هشيار باشند. غرب و آمريكا دشمن دنياى اسلام است؛ با اين چشم بايد به حركات آنها نگاه كرد.1391/09/21

بله، فِرق اسلامى، نِحل اسلامى در مسائل گوناگون اختلاف دارند؛ اما بگوئيم: در مقابل شما كه دشمن اسلاميد، در مقابل شما كه به وجود مقدس پيغمبر ما اينجور ناروائى به خرج ميدهيد، ما همه متفقيم، متحديم. دشمنان دين، مستكبران و اداره‌كنندگان جبهه‌ى ضد اسلام بدانند كه امت اسلامى در مقابل آنها متحد و متفق است؛ گمان ايجاد اختلاف را از خودشان دور كنند؛ مأيوس بشوند از اينكه بتوانند بين ما اختلاف ايجاد كنند. مبلّغين ما، آحاد مردم ما، مديران ما، پيروان گوناگون مذاهب ما، سنى ما، شيعه‌ى ما، همه بايد حواسمان به اين باشد؛ مراقبت كنيم، نگذاريم دشمن با ايجاد اختلاف بين ما – كه ما خشمهاى خودمان، غضبهاى خودمان را عليه خودمان و در درونِ خودمان به كار ببريم – خودش را از مقابله‌ى با خشم امت اسلامى نجات بدهد؛ اين خطاى بزرگى خواهد بود.1391/07/03

امروز آمريكائى‌ها از تجربه‌ى انگليسى‌ها دارند استفاده ميكنند در ايجاد اختلاف مذهبى بين شيعه و سنى. انگليس‌ها متخصص دشمنى انداختن بين گروه‌هايند – از جمله بين شيعه و سنى در دنياى اسلام – از چند صد سال قبل آنها اينكاره بودند. آمريكائى‌ها دارند از تجربه‌ى آنها استفاده ميكنند. مسئله‌ى فلسطين پيش مى‌آيد، مسئله‌ى مصر پيش مى‌آيد؛ بمجردى كه در مقابل حركت مردم قرار ميگيرند، به يك جورى، با يك ترفندى، با يك خدعه‌اى، فوراً مسئله‌ى مذهبى را مطرح ميكنند. همه بايد بيدار باشند؛ سنى بيدار باشد، شيعه بيدار باشد، عالم مذهبى بيدار باشد، نخبه‌ى دانشگاهى بيدار باشد، آحاد مردم بيدار باشند؛ بفهمند چه كار ميكنند، بفهمند توطئه‌ى دشمن را و نقشه‌ى دشمن را؛ به نقشه‌ى دشمن كمك نكنند. اين كارى است كه امروز آنها دارند انجام ميدهند.1391/03/14

يكى از ابزارهاى هميشه مورد استفاده‌ى دشمنان ملتهاى مسلمان براى اختلاف، مسئله‌ى اختلافات مذهبى، شيعه و سنى و از اين قبيل بوده. دعوا درست كنند، اختلاف ايجاد كنند، برادران را به جان هم بيندازند، اختلافات را بزرگ كنند، برجسته كنند،1390/07/25

آرشیو کامل بیانات با موضوع اختلاف افکنی » http://farsi.khamenei.ir/keyword-content?id=989

.

.

.

تشیع انگلیسی - کلیک کنید!

negaran در تاریخ 11ام ، خرداد 1393:

این افتخار مااست که با روشنگری ها ی رهبری هشیار تمامی هجمه های دشمن را برخاک می زنیم

[پاسخ]

نام و نام خانوادگی: (موردنیاز)
پست الکترونیک: (موردنیاز)
آدرس اینترنتی:
درج دیدگاه:
تازه های فتن